دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟

سمنان - ایرنا - معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تخصیص اعتبار ساخت بیمارستان دامغان، تامین اعتبارات لازم برای تکمیل جاده معلمان- دامغان و بهره‌برداری از حدود ۶۰ کیلومتر راه دامغان- گلوگاه (در مسیر مازندران) اولویت‌های مهم دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان دامغان است که در سال جاری پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود منظور روز پنجشنبه در سفر به دامغان که در قالب دومین سفر هیات دولت به استان سمنان انجام شد، درباره آخرین وضعیت تأمین اعتبار ساخت بیمارستان دامغان به‌عنوان یکی از مصوبات دور نخست سفرهای استانی رییس‌جمهور به سمنان، اظهار کرد: همکاران ما در وزارت بهداشت و درمان پیگیر هستند تا همه مصوبات مرتبط با بهداشت و درمان در دور نخست سفرهای استانی، به ویژه در زمینه ساخت بیمارستان‌های جدید را اجرا کنند و بیمارستان دامغان هم یکی از مواردی است که مقدماتش در وزارت بهداشت و درمان فراهم شده است.

وی از تخصیص زمین و انجام مقدمات برای آغاز عملیات اجرایی این طرح درمانی مهم و مورد درخواست دامغانی‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد که امسال بتوانیم اعتبارات مناسبی را تخصیص دهیم که این کار با سرعت به سرانجام برسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در حال حاضر راه‌اندازی هر تخت بیمارستانی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد. با توجه به این‌که بیمارستان دامغان ۹۶ تخت‌خوابی طراحی شده باید ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تخصیص یابد که سعی می‌کنیم از محل منابع تخصیصی وزارت بهداشت و درمان اعتبار لازم برای این طرح درمانی را تأمین کنیم.

جاده دامغان- معلمان

منظور درباره آخرین وضعیت اعتباری طرح بهسازی جاده دامغان-معلمان اظهار کرد: با کارشناسان، پیمانکاران و مشاوران این جاده مذاکره‌ شد و آنان مطالباتی دارند که از سال گذشته مانده و باید تسویه کنیم، تعدیل‌هایی داشتند که باید بپردازیم و اعتبارات جدیدی هم در نظر بگیریم که این طرح تکمیل شود.

معاون رییس‌جمهور افزود: طبق برآوردی که از مذاکرات به دست آوردیم افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح نیاز است که سعی می‌کنیم امسال اعتباراتی را به این طرح تخصیص دهیم.

تشریح روند تزریق اعتبار به سه طرح مهم زیرساختی دامغان

جاده دامغان- گلوگاه

وی راه دامغان-گلوگاه که در بخشی از کریدور شمال-جنوب قرار دارد و از شهر دامغان عبور می‌کند را یکی از طرح‌های مهم این استان عنوان کرد و گفت: چندین پیمانکار در حال اجرای قطعات مختلف این طرح هستند و طی ۲ سال گذشته شاهد پیشرفت خوبی در فرآیند اجرایی این طرح هستیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری بخشی از این جاده طی سال جاری خبر داد و گفت: برای این طرح مهم منابع لازم را تقویت و تکمیل خواهیم کرد تا شاهد بهره‌برداری و افتتاح ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر این راه باشیم. زیرساخت مسیر انجام شد، بخشی از راه روکش شده و بخش دیگر هم در حال تکمیل است.

منظور درباره ارزیابی از عملکرد تیم مدیریتی استان برای اجرای مصوبات سفر نخست دولت سیزدهم به سمنان تصریح کرد: کارها پیشرفت خوبی دارد و ابتکارات خوبی در همه حوزه‌ها اعم از زیرساختی، فرهنگی و اقتصادی دیده می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پست برق ۶۳ کیلوولت دامغان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خوبی برای این طرح صورت گرفت و این طرح به پایداری تامین برق شهرستان دامغان کمک می‌کند.

معاون رییس‌جمهور گفت: همکاران ما در وزات نیرو تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا زیرساخت‌ها را پیش از این‌که نیازی ایجاد شود برای توسعه سرمایه‌گذاری فراهم کنند. با توجه به این‌که توسعه شهرک‌های صنعتی در کشور سرعت گرفته، زیرساخت‌های برق مورد نیاز هم به موازات این روند در حال گسترش است.

منظور خاطرنشان کرد: مطمئنیم که با توسعه خدمات زیربنایی در استان سمنان رضایت مردم دامغان بیشتر از گذشته تامین می‌شود و امیدواریم که بتوانیم با تأمن اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های این شهرستان، پاسخ اعتماد مردم را بدهیم.

تشریح روند تزریق اعتبار به سه طرح مهم زیرساختی دامغان

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در قالب دومین سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم به سمنان به این استان سفر کرد.

آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، امروز -پنجشنبه- وارد سمنان شد. حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان بود.

دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha