معاینه پزشکی یکهزار و ۲۵۳ زائر حج تمتع در خراسان شمالی انجام شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۲۵۳ زائر بیت الله الحرام با مراجعه به مراکز این جمعیت در استان مورد معاینه پزشکی قرار گرفتند و  و واکسیناسیون این افراد در دست انجام است. 

ابوالفضل محبان روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آزمایش های لازم از حجاج بیت الله الحرام به وسیله پزشکان این جمعیت گرفته شد و در مرحله بعد واکسیناسیون حجاج آغاز می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هلال احمر تکلیف انجام واکسیناسیون مننژیت زائران حجاج را بر عهده دارد و این اقدام در چند روز آتی انجام می شود.

وی گفت: زائران براساس برنامه‌ ریزی و اعلام کاروان‌ها با مراجعه به مراکز و یا درمانگاه هلال احمر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

متقاضیان اعزام به حج تمتع باید پیش از اعزام، معاینات پزشکی و تاییدیه سلامت را از سوی هلال احمر دریافت کنند.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام اداره کل حج و زیارت خراسان شمالی، سهمیه امسال حج تمتع استان یکهزار و ۱۶۵ نفر است و این تعداد زائر در قالب هشت کاروان از فرودگاه مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد ۶ کاروان شیعه و ۲ کاروان اهل سنت هستند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha