الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در اول اردیبهشت به الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان،امدادرسانی به سیل‌زدگان،ارائه رایگان۳۶میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان،آغاز غربالگری پیشگیری از تولدبیماران مبتلا به اس‌ام‌ای،محکومیت یک میلیارد دلاری آمریکا،واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال برای فرهنگیان بازنشسته وکاهش پسماندسوزی اطراف تهران پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

شرایط بهره‌مندی مددجویان از معافیت پرداخت هزینه آب، برق و گاز

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز معاف شدند.

 حسین خدرویسی افزود: در سال گذشته ۴۰۰ هزار خانوار از معافیت پرداخت قبض آب برخوردار شدند و همچنین حدود ۴۳۵ هزار خانوار نیز از معافیت قبوض برق بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: براساس این گزارش ۶۳۰ هزار خانوار تحت حمایت نیز مشمول معافیت پرداخت هزینه گاز شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۳۱ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این میزان واریزی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است.

محسن احمدی اظهار داشت: صندوق به تعهدات خود در قبال اعضا عمل کرده و طبق وعده و برنامه، سهم‌الشرکه بازنشستگان در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی به حساب آنها واریز شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

وضعیت حقوق سرایداران مدارس در سال جدید چگونه است؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۲ میلیون تومانیِ حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داده است؛ اقدامی که انتظار می‌رود در ماههای آینده مشکل کمبود سرایدار در مدارس را تا حدودی مرتفع کند.

پیشتر رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش از پایین بودن دستمزد سرایداران مدارس انتقاد کرده و گفته بود: بیش از ۲۰ سال است که هیچ سرایداری جذب نکرده‌ایم؛ همه باید کنار هم باشند که مدرسه بتواند رشد کند.

با این رویکرد وزارت آموزش و پرورش در سال جدید تصمیم بر افزایش حقوق این نیروهای خدماتی علاوه بر میزان افزایش سالانه حقوق گرفته است؛ در این راستا علی فرهادی سخنگوی این وزارتخانه روز شنبه اعلام کرد تا حدود ۲ میلیون تومان مازاد بر افزایش سالانه به حقوق سرایداران افزوده می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرستارنماها و بهای سنگینِ غفلت از صلاحیتِ مراقب سالمند

مدتی طول کشید تا در خانه باز شد؛ پسر سراغ مادر فلج را گرفت، پرستار ابتدا من من کنان می‌خواست پسر را بفرستد برود اما فرزند با پافشاری به اتاق مادر می‌رود و از روی کف گوشه لب، متوجه پاکت‌فریزرهایی می‌شود که در دهان مادر چپانده شده است. این صحنه غم‌انگیز زنگ هشداری برای خانواده‌هایی است که به دنبال پرستارند؛ مراقب پرستارنماها باشید.

امروز طیف قابل توجهی از سالمندان به دلایل مختلف از تنهایی و ابتلا به فراموشی تا کهولت سن و ناتوانی در انجام امور روزمره یا بیماری نیاز به مراقبت در منزل دارند بنابراین انتخاب صحیح پرستاران، بسیار حائز اهمیت است چنانکه سازمان نظام‌پرستاری و شورای ملی سالمندان نیز بر این امر تاکید دارند.

شواهد نشان می‌دهد غیر از هزینه‌های مراقبت و پرستاری از سالمند در منزل که از ۹ میلیون تا مبالغ بالاتر مثلا بیش از ۳۰ میلیون تومان در ماه را شامل می‌شود، انتخاب پرستار مناسب از دغدغه‌های خانواده‌ها به شمار می‌رود چراکه هر از گاهی اخباری مبنی بر انجام اعمال مجرمانه مانند سرقت و کلاهبرداری توسط افرادی که به امر مراقبت از سالمندان و کودکان در منزل می پردازند، منتشر می‌شود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

ضرورت شناسایی و مداخلات زودهنگام در رفع اختلالات گفتار و زبان

نایب رییس انجمن علمی گفتاردرمانی ایران، مداخلات زودهنگام را در رفع اختلالات گفتار و زبان بسیار مهم دانست و گفت: به محض بروز مشکلات گفتار، زبان و بلع در هر سنی، مراجعه سریع به مراکز درمانی و توانبخشی می‌تواند در درمان موثر باشد.

محی الدین تیموری سنگانی به مناسبت روز ملی گفتار درمانی (اول اردیبهشت) اظهارداشت: تحقیقات نشان داد که شناسایی (غربالگری) و مداخله زودهنگام دو عامل مهم در بهبودی اختلالات زبانی و ارتباطی هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

محکومیت یک میلیارد دلاری آمریکا به دلیل حمایت از جنایات دیکتاتوری پهلوی

شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران، دولت آمریکا را با شکایت ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی به دلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت یک میلیارد و نود و یک میلیون و هشتصد و چهل هزار دلار محکوم کرد.

در پی دادخواهی و طرح دعوای حقوقی ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران (شعبه ویژه رسیدگی‌کننده به دعاوی بین‌المللی)، به‌دلیل مشارکت در تأسیس و گسترش ساواک و همچنین حمایت از رژیم دیکتاتوری پهلوی‎، رای به محکومیت یک میلیارد دلاری دولت آمریکا به پرداخت خسارت مادی، معنوی و تنبیهی در حق خواهان‌ها صادر کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

پسماندسوزی اطراف تهران کاهش می‌یابد/ شهرداری جدی‌تر ورود کند

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران گفت: پسماندسوزی اطراف شهر تهران به ویژه نیمه دوم سال منبع آلودگی هوا است؛ در تلاشیم این روند امسال به صفر برسد و تا حداقل کاهش یابد.

علیرضا مزینانی در نشست خبری به مناسبت هفته زمین پاک ( ٣ تا ٩) اردیبهشت افزود: مسأله پسماندسوزی با جدیت دنبال می‌شود و برای این منظور مرتب از فرمانداری‌ تهران این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا در نیمه دوم سال پسماند سوزی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی اظهارداشت: در تهران روزانه ۵ تا ۶ هزار تن پسماند عادی تولید می‌شود و مهمترین بخش آن که مافیا هم دارد؛ پلاستیک است؛ در واقع، ١٠ درصد این پسماندها پلاستیک است که موجب تخریب محیط زیست می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

شرایط و نحوه دریافت یارانه تغذیه‌ای کودکان/تمرکز وزارت بهداشت برای پخت نان با «آرد کامل»

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واجدین شرایط برای دریافت یارانه تغذیه‌ای می‌توانند به مراکز بهداشتی کشور مراجعه کرده و بهورزها و مراقبان تغذیه‌ای، کودک ۶ ماه تا پنج سال را مورد ارزیابی تغذیه‌ای قرار می‌دهند.

احمدرضا اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با اشاره به اینکه برنامه امنیت غذایی و ارایه یارانه تغذیه ای بصورت ماهانه برای خانواده هایی که در دهک های اول تا هفتم جامعه قرار داشته و دارای کودک ۶ ماه تا پنج سال هستند، در حال اجراست، افزود: کدملی این افراد در سامانه وزارت رفاه ثبت و سپس با بررسی های لازم در صورت تایید یارانه تغذیه ای به مبلغ یک میلیون تا ۶۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

اسم پدر و مادر حذف نمی شود/ ارایه اطلاعات با یک بارکد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اینکه چرا اسم پدر و مادر از کارت ملی حذف می‌شود و چه چیزی جایگزین آن می‌ شود؛ اظهار داشت: اسم پدر و مادر در ظاهر حذف شده ولی در واقع هم اسم پدر و مادر و هم سایر مشخصات وجود دارد.

انسیه خزعلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

هوش مصنوعی به کمک مدیریت پسماند می‌آید

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تصمیم داریم از هوش مصنوعی در مدیریت پسماند استفاده کنیم و برای این منظور پروژه‌ای را تعریف کردیم.

مهدی خادم ثامنی در نشست خبری به مناسبت هفته زمین پاک ( ٣تا ٩ اردیبهشت) با اشاره به اینکه حجم زیادی از پسماند را پلاستیک تشکیل می دهد، افزود: قانون مدیریت پسماند و نحوه توزیع کیسه های پلاستیکی را در کشور داریم که وظیفه نظارت بر آن بر عهده وزارت صنعت است اما تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین از طریق فضای مجازی در شهر تهران در عملیات ضربتی موسوم به «گاندو» خبر داد.

سردار ایرج کاکاوند اظهار داشت: در راستای مبارزه بی‌امان با خرید و فروش مواد مخدر در بستر فضای مجازی و بر اساس رصدهای انجام شده در شبکه‌های اجتماعی، پیج اینستاگرامی به نشانی معلوم که کاربر آن اقدام به فعالیت گسترده مجرمانه در زمینه تبلیغ و فروش کوکائین می‌کرد، شناسایی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

آغاز غربالگری پیشگیری از تولد بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای/واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز غربالگری پیشگیری از تولید بیماران مبتلا به «اس ام ای» در سالجاری خبر داد و گفت: این کار در دستور کار وزارت بهداشت بود تا از تولد نوزادان مبتلا به اس ام ای جلوگیری کنیم.

حسین فرشیدی در نشست خبری هفته سلامت ( یکم تا هفتم اردیبهشت ) که در محل ستاد برگزار شد، از تزریق واکسن هپاتیت سی خبر داد و افزود: اکنون واکسن های روتاویروس و پنوموکوک در کشور در حال انجام است و امسال تزریق واکسن هپاتیت سی نیز در دستور کار است.

وی اظهار داشت: بهداشت مظلوم ترین بخش در وزارت بهداشت است که کمتر به آن توجه می شود و باید در اولویت قرار گیرد .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: در سال گذشته بیش از ۳۶ میلیون خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور به‌صورت کاملا رایگان به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه شده است.

این سازمان به‌عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور (پس از وزارت بهداشت) در بخش درمان مستقیم، دارای ۳۵۰ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال با در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی است.

در این آزمایشگاه‌ها ۲۵۰ متخصص پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی و سایر تخصص‌ها نظیر بیوشیمی، ایمنولوژی، میکروبیولوژی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناسی و ... به همراه تعدادی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

پذیرش اسناد درمانی بازنشستگان و صدور معرفی‌نامه برخط بیمه تکمیلی تا پایان اردیبهشت

اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بابت خدمات بستری، اعمال جراحی، رادیوتراپی، تهیه داروی بیماران خاص همچنین شیمی درمانی در مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت آتیه‌سازان حافظ همچنان تا پایان اردیبهشت معرفی‌نامه برخط صادر می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به عدم برگزاری مناقصه بیمه تکمیلی درمان سال ۱۴۰۳ و برای تسهیل روند درمانی بیمه شدگان مشترک این صندوق، تا پایان اردیبهشت و مشخص شدن برنده مناقصه، برای خدمات بستری، اعمال جراحی، رادیوتراپی، تهیه داروی بیماران خاص و شیمی درمانی در مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ معرفی‌نامه آنلاین صادر می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ادامه دارد/بارش‌های بسیار شدید در زرآباد

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه بارش‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان و بویژه منطقه زرآباد بسیار شدید بوده است، گفت: امداد رسانی در مناطق متاثر استان ادامه دارد.

بابک محمودی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اکنون تمرکز امدادرسانی تمام ارگان های امدادی بر روی منطقه زر آباد استان سیستان و بلوچستان است.

وی از حضور تیم‌های امداد و نجات از پنج استان معین برای این منطقه خبر داد و گفت: تمام تیم امدادی با تمام توان در حال امدادرسانی هستند اما شدت و میزان بارش ها بسیار شدید بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

نیمه اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» در حال برگزاری است و دبیرخانه این جشنواره، نیمه اردیبهشت ماه را به عنوان آخرین مهلت ارسال اثر و دستاورد به این جشنواره، اعلام کرده است.

ستاد ملی جمعیت نهاد ریاست جمهوری، بر اساس مصوبه ستاد ملی جمعیت با موضوع اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سال ۱۴۰۰، به منظور تقدیر از برترین و تأثیرگذارترین خدمت در راستای حمایت از «رشد ازدواج و فرزندآوری در جامعه»، دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت را در هفت بخش برگزار می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/ تخلف را در سامانه ۱۹۰ ثبت کنید

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تمامی بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظف به پذیرش و درمان رایگان کودکان زیر هفت سال هستند، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

سعید کریمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان های دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی از اسفندماه سال گذشته کلید خورده است و هرگونه درمان سرپایی و بستری بدون پرداخت هزینه از جیب بیمار انجام می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه یوزپلنگ اضافه شده است

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در راستای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی با همکاری بخش خصوصی، ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه این گونه در خطر انقراض در اطراف منطقه توران در سمنان اضافه شده است.

حسن اکبری در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست ایرنا افزود: یوزپلنگ مهمترین گونه ما از نگاه حفظ تنوع زیستی است که در خطر انقراض قرار دارد بر این اساس اقدامات گسترده ای برای حفاظت از این گونه ارزشمند آغاز شد، شاید مهمترین نکته ای که منجر به اثربخشی حفاظت شده، افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری زیستگاه تحت حفاظت یوز در اطراف منطقه توران است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha