۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85450625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵۰ هزار شناسنامه جلد قرمز زنجانی‌ها تعویض می‌شود

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85450625
۴۵۰ هزار شناسنامه جلد قرمز زنجانی‌ها تعویض می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته طی سال جاری ۴۵۰ هزار شناسنامه جلد قرمز در استان تعویض می‌شود که این کار با تامین زیر ساخت‌های لازم شکل مطلوبی به خود خواهد گرفت.

مهدی ژاله چیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اعلام سازمان ثبت احوال امسال ۳۴ میلیون شناسنامه جلد قرمز در کشور تعویض می شود که سهم استان زنجان در این خصوص احصا شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای مطلوب این برنامه تامین زیر ساخت های لازم آن به ویژه در دفاتر پیشخوان امری مهم و ضروری است، اضافه کرد: هم اکنون ۲۱ دفتر پیشخوان در استان فعال است که تلاش می شود این میزان به ۲ برابر افزایش یابد.

این مسوول ادامه داد: این اداره کل بر آن است که با تسریع در صدور مجوزها شمار دفاتر پیشخوان افزایش یابد تا خدمت رسانی و انجام فرآیندها روند بهتری داشته باشد.

به گفته وی، در تعویض شناسنامه جلد قرمز از ظرفیت دفاتر آی سی تی روستایی نیز به نحو مناسبی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه شناسنامه مرجع احراز هویت افراد است، گفت: این در حالی است که در شناسنامه های کنونی امکان جعل و تحریف وجود دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: این نوع شناسنامه ها قدیمی بوده و زمان های زیادی نیز از عکس های الصاقی آنها نیز سپری می شود و از طرفی هم صدور آن تا سال ۹۱ انجام گرفت.

وی اظهار داشت: شناسنامه های جدید مطابق با داده های پایگاه اطلاعاتی جمعیتی و با عکس جدید صادر خواهد شد و موضوع مهم اینکه امکان جعل آن وجود نخواهد داشت.

به گفته ژاله چیان، در راستای ایجاد تفاهم نامه ثبت احوال و پست در طرح جمع آوری درخواست های تعویض شناسنامه های قدیمی جلد قرمز، چاپ و توزیع شناسنامه ها، برگزاری جلسات مستمر و هماهنگی و برنامه ریزی های مداوم می تواند روند مناسب و تسریع بیشتری را در دریافت زمان مدارک هویتی افراد فراهم کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha