۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳
کد خبر: 85450869
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تحقق شعار سال با مردمی کردن اقتصاد کشور محقق می شود

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳
کد خبر: 85450869
تحقق شعار سال با مردمی کردن اقتصاد کشور محقق می شود

یزد- ایرنا _ رییس هیات مدیره اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصادی (صفا) یزد با بیان اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است گفت: راهکار اصلی تحقق شعار سال، مردمی سازی اقتصاد است.

به گزارش ایرنا "محمدحسین فنایی" روز شنبه در نشست اندیشکده صفا استان افزود: شعارهای سال در سالهای گذشته بر محور افزایش تولید، حمایت از تولید و اقتصاد از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری میشود که امسال بر مشارکت مردم تاکید کرده است.

وی اظهار کرد: در این زمینه دولت باید از دخالت مستقیم در عرصه اقتصاد دست بکشد و به وظیفه اصلی خود که همان نظارت است، عمل کند تا به نتیجه برسد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان یزد ادامه داد: همچنین برای محقق شدن شعار باید یک برنامه مدون با همفکری و مشارکت مردم ، نخبگان و شرکت دانش بنیان استان تهیه شود در این زمینه فکر و اندیشه مهم است.

وی اضافه کرد: در اندیشکده با حضور افراد جوان و نخبه ، بخش خصوصی و غیره نشست های مختلفی برگزار می کنیم تا یک راهکار عملی در زمینه جهش تولید ارائه کنیم البته در جلسات قبلی به الگوها و مدلی های مختلفی در زمینه های متعدد دست یافتیم.

مدیر عامل اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد یزد هم با اشاره به فعالیت این اندیشکده از سال ۹۷ در استان گفت: این اندیشکده فعالیت‌ خود را در موضوعات صنعت، فناوری و اقتصاد بر اساس آنچه که در اساسنامه آمده ، آغاز کرده و تولید محتوا در ارتباط با این موضوعات با مشارکت اعضا برای ارائه به تصمیم سازان استان انجام می دهد

"حسن بلندیان "افزود: در اندیشکده از نظرات نخبگان ، جوانان ، صنعتگران و دانشجویان براساس برنامه ای که برای استان تدوین شده استفاده می کنیم ضمن اینکه برخی موارد الگوی نو و موفق توسط اعضا مطرح و عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۹ اندیشنامه در اندیشکده استان یاد شده در حوزه های مختلف استانی و کشوری تدوین شده از این تعداد ۹ مورد آن در سال گذشته تهیه شده است.

بلندگویان تعداد نشست های تخصصی برگزار شده اندیشکده یاد شده را ۷۵ مورد بیان کرد و گفت: برخی از نظرات ارائه شده در این نشست در شورای برنامه ریزی و اقتصادی مقاومتی استان مطرح و مصوب شده اند.

وی با بیان اینکه طرح های یزد نوین به صورت ویژه در این اندیشکده دنبال می شود افزود: پنج موضوع خاص، جدید و خلاقانه در این اندیشکده در دست بررسی و مطالعه است.

ابزارک تصویرابزارک تصویر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha