نقش رسانه‌ها در سفر رییس جمهور؛ جایگاهی که نباید از آن غافل شد

سمنان - ایرنا - فرهنگ قدردانی سوای آنکه خصلتی نیکوست، راهبردی هوشمندانه در ارتقای بهره‌وری هر سازمان و نهادی محسوب می‌شود. تماس رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در بحبوحه سفر آیت‌الله رییسی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم به دیار دارالمرحمه، به واسطه پوشش مطلوب سفر را می‌توان در این زمره قلمداد کرد.

به گزارش ایرنا، یک هفته پیش در چنین روزی (پنجشنبه سی‌ام فروردین) مردم متدین و مهمان‌نواز استان سمنان میزبانی از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌ جمهور و اعضای هیات دولت را در دور دوم سفر و نخستین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ با استقبالی گرم و باشکوه آغاز کردند.

پوشش رسانه‌ای سفر ۲ روزه رییس جمهور و اعضای هیات دولت از سوی خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در استان سمنان به نحو مطلوبی انجام و دیار دارالمرحمه بار دیگر در رویدادی بسیار مهم که نگاه‌های بین‌المللی زیادی را به خود معطوف کرده بود، سربلند شد.

از منظر رسانه و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان سمنان، نکته مهم اینکه تلاش رسانه‌ای ایرنا فقط به ۲ روز سفر رییس‌جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم محدود نبود؛ چرا که پیش از این سفر در سلسله گزارش‌هایی نسبت به انعکاس ویژه چالش‌ها، نیازها و ظرفیت‌های استان اقدام شد و موارد به اطلاع رییس جمهور و اعضای هیات دولت رسید.

علاوه بر پوشش لحظه به لحظه سفر رییس‌جمهور و هیات دولت، پس از سفر نیز همچنان تهیه گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی از دستاوردهای سفر دولتمردان سیزدهم در دستور کار ایرنا استان سمنان است که به مرور بر روی تارنمای این رسانه منتشر می‌شود.

در سفر اخیر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به دارالمرحمه سمنان با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی ایرنا در این استان و به منظور پوشش حداکثری حضور دولتمردان در جای‌جای این دیار پهناور، پنج نیروی کمکی از استان‌های همجوار به مجموعه اضافه شدند تا سفر آیت‌الله رئیسی به سه شهرستان (سمنان، شاهرود و دامغان) و حضور گستره وزیران و مسوولان کشوری در شهرستان‌های هشتگانه به بهترین نحو ممکن پوشش داده شود.

پرونده خبری «پگاه توسعه با دومین سفر آیت‌الله رئیسی به دارالمرحمه سمنان» نیز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان رونمایی شد تا مقدمه ای برای سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت در نخستین سفر استانی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۳ باشد.

در بحبوحه فعالیت رسانه‌ای و در حالی که سفر رییس‌جمهور از نیمه راه گذشته بود «سپهر خلجی» رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم در یک تماس تلفنی با اشاره به فشردگی برنامه‌های سفر، مراتب قدردانی خود از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان را به واسطه پوشش خبری بدون کم و کاست و متنوع سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم به استان اعلام کرد.

نقش رسانه‌ها در سفر رییس جمهور؛ جایگاهی که نباید از آن غافل شد

فعالان رسانه‌ای گاه آنقدر مشغول پرداخت به سوژه، اطلاعات مرتبط و ملحقات طرح‌ها و موضوع‌ها هستند که ارزش و اهمیت جایگاه خود را فراموش می‌کنند. در همین برهه است که ضرورت ایجاب می‌کند با قدردانی و یادآوری ارزش کار رسانه‌ای به خبرنگاران و عکاسان، به قشر رسانه‌ای یادآور شد که فراموش نشده‌اند و نقش آنان در هر صحنه‌ اجرایی و عملیاتی به عنوان «پیوست اطلاع‌رسانی» در جایگاه خود محفوظ و قابل تقدیر است.

تماس تلفنی رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان و قدرشناسی از زحمات کارکنان این رسانه‌ در پوشش سفر رییس جمهور خضوع و فروتنی این مسوول را نشان می‌دهد که آثار بلندمدت مثبت و مطلوبی در ایرنا سمنان به همراه دارد و اظهار این تجربه شیرین اقدامی برای ترویج فرهنگ پسندیده قدردانی است.

این مساله شاید بار دیگر مظلومیت اهالی رسانه را یادآوری کرد؛ افرادی که قلم‌شان رقم‌زننده نام مسوولان و اهمیت رویدادهای مختلف است، در بزنگاه‌ها و رویدادهای بزرگ فراموش می‌شوند و نامی از آنان به میان نمی‌آید. اما این مساله نباید از اهمیت کار سترگ آنان در این میدان بکاهد.

قدردانی رییس شورای اطلاع ‌رسانی دولت از عملکرد رسانه‌ای نشان از حسن توجه این شورا به ترویج فرهنگ قدردانی است و انتظار می‌رود ترویج بیش از پیش این امر پسندیده در بین تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و خصوصی مورد توجه قرار بگیرد.

در مبانی مدیریت سازمانی نیز پس از انجام یک اقدام مطلوب، قدردانی و تقدیر سریع و بدون فاصله زمانی از تیم، مدیر یا کارکنانی که با عملکرد مطلوب خود اتفاق خوب را رقم زدند، مورد تاکید است.

اگر این مساله در جامعه به عنوان یک اصل مهم فرهنگ‌سازی شود، بدون شک این اقدام اثرات ماندگار تربیتی را به همراه خواهد داشت که از جمله آن می‌توان به اشتیاق و ترغیت فرد یا گروه در انجام امور با کیفیت بیش از پیش و افزایش بهره‌وری و تحکیم روابط حسنه در مجموعه‌های سازمانی و اداری اشاره کرد.

نقش رسانه‌ها در سفر رییس جمهور؛ جایگاهی که نباید از آن غافل شد

پاداش‌دهی به عمل صالح یک سفارش قرآنی نیز هست، خداوند مهربان در قرآن کریم می‌فرمایند «ارایه پاداش به انسان‌هایی که عمل صالح انجام می‌دهند، دارای اثرات معنوی متعالی در جامعه است» یعنی هم فرد انجام دهنده عمل نیکو به استمرار رویه انجام عمل صالح ترغیب می‌شود و هم سایر افراد جامعه که نظاره‌گر تشویق و پاداش‌دهی به فرد صالح‌العمل هستند، تحت تاثیر قرار گرفته و به انجام اعمالی که خیر جمعی دارد، اهتمام می‌ورزند.

چنانچه این فرایند پاداش‌دهی و تقدیر و تشویق برقرار نباشد، افراد جامعه دچار رخوت می‌شوند و دنبال خلاقیت و ابداع نمی‌روند و در نتیجه استعدادها شکوفا نمی‌شود.

آدمی برای رسیدن به تعالی باید در شرایطی قرار گیرد که استعدادهایش شکوفا شود و مورد تقدیر قرار گرفتن فرد مستعد از ناحیه جامعه، مسوولان و رؤسا اقدامی موثر در تحقق این موضوع است، بر این اساس، توصیه می‌شود مسوولان قدردانی و تقدیر از افراد موفق در سازمان مربوطه خود را به یک فرهنگ کاری و اداری تبدیل کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و اعضای دولت سیزدهم در قالب سفری ۲ روزه (روزهای پنجشنبه و جمعه سی‌ام و سی‌ویکم فروردین ۱۴۰۳) در دیار دارالمرحمه سمنان حضور یافتند و مردم فرهیخته این دیار رسم و ادب میزبانی را به بهترین شکل به‌جاآوردند و رییس جمهور و اعضای هیات دولت نیز با توجه ویژه به مسایل و مشکلات اساسی این استان، راه سرعت‌گرفتن توسعه را در سمنان هموار کردند.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان، طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha