۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85451823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آتش بُر در روستای گردشگری "بیشه" لرستان احداث می‌شود

خرم آباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت: یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آتش بُر تا پایان اردیبهشت ماه امسال در روستای گردشگری "بیشه" خرم آباد و حوالی آن احداث می شود.

به گزارش ایرنا لطفعلی بیرانوند روز یکشنبه در بازدید از عرصه‌های طبیعی این شهرستان اظهار داشت: طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر و زالیاب از طریق شخم زدن مناطق جنگلی، درختان و مناطق مستعد آتش سوزی با تراکتور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیب و موقعیت جغرافیایی منطقه در این راستا حدود ۳۰۰ ساعت معادل هر ساعت بین ۵.۵ تا ۷ کیلومتر آتش بُر در این منطقه احداث می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد بیان کرد: یکی از عوامل حریق، بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش‌ بُر در مسیر جاده‌ها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی، درختکاری‌ها و مناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.

بیرانوند با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهمترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تامین اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو دارند افزود: جنگل‌ها و مراتع به عنوان منابع طبیعی تجدیدشونده، نقش موثری در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه دارند و باید بیش از پیش مورد توجه مردم، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان قرار گیرند.

وی ادامه داد: از تمام همشهریان و طبیعت‌دوستان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، در تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع، نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

روستای هدف گردشگری بیشه در حاشیه راه آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار آبشاری زیبا به این نام در ۷۰ کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است.

پرونده ثبت جهانی روستای بیشه در بین ۵۰۰ روستای کشور انتخاب و در میان هشت روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی تدوین شد که در صورت نهایی شدن ثبت جهانی روستای بیشه، به عنوان دومین روستای ایران پس از ماسوله، در فهرست جهانی قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha