۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85452707
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نظارت بر بازار نان خراسان شمالی تشدید شد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85452707
نظارت بر بازار نان خراسان شمالی تشدید شد

بجنورد-ایرنا- معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نظارت‌ها بر بازار آرد و نان استان از امروز (دوشنبه) نهتشدید شد و با متخلفان این حوزه به جد برخورد می‌شود. 

علی وفاخواه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۳ گروه بازرس در اجرای این طرح مشارکت دارند که سه گروه بازرس مربوط به شهرستان بجنورد و مابقی در سایر شهرستان ها است.

وی افزود: بازرسان در این طرح بر کیفیت نان تولیدی نانوایی ها نظارت دارند و تخلفات حوزه آرد و نان از جمله قاچاق و یا فروش خارج از شبکه را رصد می کنند.

وفاخواه خاطرنشان کرد: نظارت مستمر بر بازار کالا های اساسی استان ادامه دارد و با رویکرد مقابله با تخلفات حوزه آرد و نان، نظارت بر این بازار تشدید شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: تامین و نحوه عرضه کالاهای اساسی در بازار بررسی و با هرگونه افزایش غیرقانونی قیمت برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۲۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات و گزارش های مردمی است و انتظار می رود هرگونه تخلف با این سامانه گزارش داده شود تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مصرف نان در خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است به طوری که سرانه مصرف آرد و نان در خراسان شمالی ۲ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است و بر این اساس مردم این استان نان خورتر هستند.

هر فرد در خراسان شمالی ماهانه ۹.۵ کیلوگرم آرد و نان مصرف می کند که این رقم در کشور ۷.۵ کیلوگرم است.

اکنون یکهزار و ۳۱۱ واحد نانوایی در خراسان شمالی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha