۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85452940
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

افزایش مصرف آب در گلستان با گرمای تدریجی هوا

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85452940
افزایش مصرف آب در گلستان با گرمای تدریجی هوا

گرگان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه همزمان با روند افزایش دمای هوای استان در روزهای اخیر، مصرف آب رشد چشمگیری پیدا کرده است به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از قطعی برنامه‌ریزی شده، الگوی بهینه مصرف را رعایت کرده و از مصارف غیرضروری خودداری کنند.

ابوالفضل رحیمی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افزایش مصرف آب باعث کاهش حجم مخازن ذخیره در برخی ساعت‌ها به ویژه زمان اوج مصرف شده و همین مساله برخی مناطق را با افت فشار آب مواجه کرده است.

وی مصرف بهینه برای برخورداری همه شهروندان از آب در شبانه‌روز را ضروری دانست و افزود: با توجه به کمبود منابع آبی، اولویت، تامین آب آشامیدنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اضافه کرد: صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب عامل مهم گذر از بحران کمبود آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خانگی است.

شیرین‌سازی آب دریا تنها راه گذر از تنش آبی در گلستان

رحیمی به افت سطح سفره‌های زیرزمینی گلستان اشاره کرد و توضیح داد: سفره‌های زیرزمینی عمده‌ترین منابع تامین آب گرگان است که افزایش جمعیت و رشد مصرف آب و فقدان مصرف بهینه، موجب کاهش افت فشار شبکه و مخازن آب همزمان با افزایش دمای هوا در برخی نقاط استان شده است.

افزایش مصرف آب در گلستان با گرمای تدریجی هوا

وی با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد آب‌های زیرزمینی گلستان در حال بهره‌برداری است، یادآور شد: مدیریت مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خانگی می‌تواند به کمک چاه‌ها و مخازن بیاید و گذر بحران خشکسالی را از این منطقه آسان‌تر کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به اینکه کمبود شدید منابع آبی در استان کاملا مشخص است، بیان کرد: کاهش منابع آبی در استان به قدری است که تنها راه گذر از آن، شیرین‌سازی آب دریا است که امیدواریم این طرح با تامین منابع مالی در اسرع وقت به مرحله اجرا برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha