۴۱ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها اضافه شد/ احداث ۵۳ شهرک جدید استانی

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای طرح نهضت ملی مسکن زمینه اختصاص یافت و احداث ۵۳ شهرک جدید استانی نیز مصوب شده است.

ارسلان مالکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در گناوه اظهار کرد:وزارت نفت در ۹ استان از جمله بوشهر اقدام به معرفی اراضی مستعد ساخت مسکن در قالب تفاهم نامه فیمابین به وزارت راه و شهرسازی کرده است.

وی افزود: اراضی واگذار شده به نهضت ملی مسکن توسط وزارت نفت در قالب اراضی مازاد این وزارتخانه بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: انتظار می رود که در قالب تفاهم وزارتخانه های راه و شهرسازی و نفت، زمینه تولید ۸۰ هزار واحد مسکونی در کشور فراهم شود.

مالکی ادامه داد: بخش عمده‌ای از پتروشیمی‌ها و شهرک‌های نفتی از این طرح استقبال کرده و مطابق با مفاد تفاهم‌نامه با وزارت نفت به دنبال تامین شرایطی مناسب برای اجرایی کردن درخواست آنها هستیم.

وی بیان کرد: اکنون در سطح کشور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: تامین زمین برای احداث مسکن در برخی استان ها مانند بوشهر طی ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده به گونه ای که در دولت سیزدهم، ۲ هزار هکتار برای احداث مسکن در استان بوشهر پس از سیر مراحل قانونی تامین و در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

مالکی گفت: بررسی های ما نشان می دهد که آماده سازی خیلی از سایت های مسکن استان بوشهر به اتمام رسیده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی در این استان در قالب نهضت ملی مسکن هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از نقاط عطف و خوب این استان در موضوع نهضت ملی مسکن، مشارکت مردم در احداث واحدهای مسکونی به شکل ویلایی و گروهی است که با نظارت دولت ولی با سلیقه خودشان انجام می شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: بعد از ظهر امروز و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در اراضی ۴۵۰ هکتاری شهر بوشهر، ۷۱۵ پلاک ۲۰۰ متری به یک هزار و ۴۳۰ نفر واگذار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha