۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳
کد خبر: 85453345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل صادر و تمدید شد

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل اعلام کرد: ۱۸۸ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحدهای تولیدی و خدماتی این استان طی یک سال گذشته صادر و تمدید شد.

حسنعلی حسین‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملکردی سال ۱۴۰۲ در حوزه ارزیابی انطباق استاندارد در استان اردبیل خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته، در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۱۷۶ فقره گواهینامه انطباق صادر شده است.

وی گفت: پارسال در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری یک هزار و ۱۴ فقره گواهینامه انطباق توسط اداره کل استاندارد استان اردبیل صادر شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل همچنین از انجام یک هزار و ۲۹۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی زیرپوشش این اداره کل در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۲۶۳ مورد نمونه‌برداری کالا از مراکز تولیدی استان اردبیل انجام شد.

وی انجام ۳۳۷ مورد آزمون طرح کنترل بازار، ۲۳ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه شب عید، ۵۱ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ۵۰۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی را از جمله اقدامات اداره کل استاندارد استان اردبیل در یک سال گذشته ذکر کرد.

حسین‌پور اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد غیراستاندارد مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، تعداد ۳۳۰ واحد تولیدی با بیش از ۶۰۰ فرآورده و محصول در زمینه تولید مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع شیمیایی، مکانیک فلزشناسی، بسته بندی و سلولزی، فلزات گران‌بها، برق، نساجی و مهندسی پزشکی زیرپوشش اداره کل استاندارد استان اردبیل قرار دارد.

هم‌اکنون ۲۵ آزمایشگاه تخصصی بخش خصوصی در زمینه تولید مصالح ساختمانی، کالیبراسیون، صنایع غذایی و تست مخازن خودروهای دوگانه‌سوز و پنج واحد آزمایشگاه در زمینه میکروبیولوژی با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل همکاری دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha