برنامه های دهه کرامت وحدت آفرین باشد

یاسوج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصتی ناب برای آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با سیره نورانی ائمه اطهار (ع) است گفت: باید بتوان از این مناسبت های ملی و مذهبی برای ایجاد وحدت و تقویت بنیه دینی و معنوی جامعه بهره ببریم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت که یکی از مهمترین مناسبت های ملی مذهبی ایران اسلامی محسوب می شود در ایجا وحدت و هوشیاری مردم بر تبیین ارش های معنوی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی با اشاره به برنامه های دشمن برای ایجاد الگوی انحرافی در بین جوانان بیان کرد: برگزاری جشن های معنوی در این دهه دهه با مشارکت بیشتر جوانان بخصوص دختران نقش مهمی در آشنایی نسل جوان با معارف دین و ارزش‌های انقلابی و الهی دارد.

حسینی بر اجرای درست برنامه های دهه کرامت از سوی نهادهای مختلف تاکید کرد و گفت: محیط سازی اداری و آذین بندی سطح شهر برای آگاهی بخشی بیشتر جامعه و حضور پرشور مردم در برنامه ها باید در اولویت قرار گیرد.

۲۸۵ عنوان برنامه متنوع در دهه کرامت در استان برگزار می‌شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه کرامت امسال ۲۸۵ برنامه مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی در این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام سید جواد خاضع بیان کرد: برنامه های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهند شد.

وی افزود: برخی از مهمترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

خاضع اضافه کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم برخوردار، راه اندازی کاروانهای شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

برنامه های دهه کرامت وحدت آفرین باشد

وی عنوان کرد: تعامل، همکاری و هم افزایی هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای بهینه‌تر برنامه‌های دهه کرامت امسال به ویژه جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) ضروری است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: ۴۰ عنوان برنامه متنوع در دهه کرامت در استان برگزار می‌شود و به مدت ۱۱ روز خدام امام رضا (ع) در تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها و مناطق محروم استان حضور خواهند داشت.

ستار هدایت خواه با اشاره به حضور پرچم امام رضا (ع) در استان، افزود: دیدار خادمان با بیماران، فعالان فرهنگی و دهها دیدار دیگر در این جشن‌ها برنامه ریزی شده است.

برنامه های دهه کرامت وحدت آفرین باشد

وی اجرای برنامه های مختلف معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه استان، همایش بزرگداشت امام زادگان و توزیع بسته های معیشتی را از دیگر برنامه های آستان قدس رضوی در کهگیلویه وبویاحمد اعلام کرد.

حدفاصل سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) (اول تا ۱۱ ذیقعده) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

دهه کرامت ۱۴۰۳ از جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱ ذی القعده ۱۴۴۵ و ۱۰ می ۲۰۲۴ شروع می شود و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱ ذی القعده ۱۴۴۵ و ۲۰ می ۲۰۲۴ ادامه دارد.

دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱ ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha