" عزالدین سلیمانی" روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: این طرح در ۲۸ استان کشور راه اندازی و شروع به کار کرده است تا مردم با تماس با این سامانه پاسخ سئوالات حقوقی خود را دریافت کنند.
وی بیان کرد: افزون بر ۶۲ وکیل مرکز وکلای قوه قضائیه در کشور در این طرح مشارکت دارند که به صورت نوبتی و برحسب تکالیف قانونی خود برای پاسخگویی همکاری میکنند.
نائب رییس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه تصریح کرد: پارسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور با سامانه ۱۲۹ تماس گرفته و مشاوره حقوقی دریافت کردند.
سلیمانی ادامه داد: در نتیجه خدمات ارائه شده درصد بالایی از پروندههای ورودی به اماکن قضایی از طریق این سامانه حل و فصل شده است.
رییس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: هم استانی ها برای دریافت پاسخ حقوقی خود میتوانند صبحها از ساعت ۸ تا ۱۳ با این سامانه صحبت کنند و پاسخ خود را از وکلا دریافت و بعد از ظهر نیز از طریق تماس با شماره ۱۲۹ به صورت گویا سوال مدنظر خود را پرسیده و جواب را دریافت کنند.
" مهدی مهرانگیز" افزود: پیشنهاد شده پاسخگویی حضوری البته به صورت رایگان نیز فراهم شود زیرا برخی سوالات نیاز به توضیح بیشتر برای مردم دارد که قول داده شده این مورد هم انجام شود.
نظر شما