به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم همچنین علی اصغر باریکانی مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، سید فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاههای فارس، جعفر قادری و روح الله نجابت 2تن از نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
جایگاه فارس در برنامههای توسعه فرودگاه دیده شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این آیین گفت: فرآیندها و اقدامات قابل توجهی برای اعطای این گواهینامه با هدف بهتر شدن شرایط برای مسافران و شهروندان پیگیری و انجام شده که جای قدردانی دارد.
محمود رضایی ادامه داد: استان فارس از هفت فرودگاه در شهرستانهای مختلف بهره میبرد که چهار فرودگاه از جمله فرودگاههای شیراز، جهرم، لار و لامرد فعال هستند و سه فرودگاه فسا، داراب و آباده نیز در دست احداث هستند.
وی افزود: انتظار است که برای فرودگاههای برقرار نیز شرایط لازم جهت اخذ این گواهینامه فراهم شود.
معاون استاندار فارس بر ضرورت تکمیل و توسعه فرودگاههای استان تأکید کرد و گفت: فرودگاه شهید دستغیب شیراز یک ترمینال پروازهای خارجی دارد که حدود ۱۰ سال است عملیات اجرایی آن آغاز شده و تیم فعلی مدیریت هواپیمایی فرودگاه کشوری در سالهای اخیر مقدمات ادامه پروژه که حدود ۵۰ درصد پیشرفت دارد را فراهم کردند.
وی ابراز کرد: امید است برنامه زمانبندی که برای تکمیل این ترمینال ارائه شده از سه سال به ۲سال کاهش یابد.
رضایی عنوان کرد: برنامههایی برای توسعه فرودگاه از جمله راهاندازی کارگو و توسعه سالنهای داخلی دیده شده که نیاز است این برنامهها هم به نحو احسن دنبال شود.
او به وضعیت استان فارس و شهر شیراز از نظر گردشگری اشاره کرد و گفت: شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است، همچنین استان پهناور فارس از آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری قابل توجهی بهره میبرد؛ این استان در ایام نوروز از نظر تعداد بازدیدکنندگان استان اول کشور بود؛ به دلیل اهمیت گردشگری در این استان نیاز است تمهیدات کافی برای توسعه فرودگاههای این استان اندیشیده شود.
معاون استاندار فارس با اعتقاد به اینکه جایگاه فارس باید در برنامههای توسعه فرودگاه دیده شود؛ گفت: مقدمات توسعه فرودگاهها میبایست در برنامه هفتم توسعه نیز مورد توجه قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: فرودگاه داراب هم بر اساس محاسباتی که انجام شده قابل عملیاتی شدن است و نیاز است اعتبارات لازم برای تحقق این مهم تأمین شود.
معاون استاندار با بیان اینکه افزایش خطوط جدید در فرودگاههای فارس با سرمایهگذاریهای داخل و خارج از استان در دستور کار است، گفت: استان فارس به لحاظ مختصات و ظرفیتهای فرودگاهی و قابل توسعه جزو استانهای اول است که نیاز است مقدمات رسیدن به اهداف مورد نظر در این عرصه فراهم شود.
دریافت گواهینامه پس از طی فرآیندهای مختلف
مدیرکل فرودگاههای فارس نیز گفت: این فرودگاه قدمتی از نیمه دوم دهه ۳۰ دارد و امروز به وضعیت مطلوبی رسیدیم که همچنان باید این روند را برای بهتر شدن شرایط ادامه دهیم.
فخرالدین کشاورز افزود: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان فرودگاهی که دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن است گواهینامه فرودگاهی دریافت میکند.
به گفته او فرودگاه شیراز، پس از طی فرآیندهای مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعملهای عملیاتی، برگزاری کلاسهای آموزشی، انجام ممیزهای متعدد و رفع یافتههای غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.
به گزارش ایرنا، اخذ گواهینامه فرودگاهی از شاخصهای توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) به شمار میرود و یکی از الزامات ملی و بینالمللی است که شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن اقدام کند.
نظر شما