رییس شورای هماهنگی تبلیغات: تمام تلاش دشمن، دورکردن مردم از انقلاب است

کرمان - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تمامی تلاش دشمن برای ناامیدسازی، ایجاد ذهنیت، اعتمادزدایی و دور کردن مردم از انقلاب است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: راهبرد امام راحل در مبارزه با رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب تا زمان حیات، آگاهی بخشی، بصیرت دهی و بسیج توده ها بود.

وی بیان کرد: امام این عنصر توده مردم و قدرت نرم را در واژگان ادبیات سیاسی جلا و جلوه داد و از این ابزار برای مبارزه به رژیمی که از سوی همه قدرت ها حمایت می شد، بهره گرفت.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امام(ره) هیچگاه با نبرد مسلحانه و جنگ‌ چریکی موافقت نکرد و می فرمودند اگر توده ها حرکت نکنند و آگاهانه در میدان نباشند، این حرکت ها راه به جایی نخواهد برد.

موسی پور ادامه داد: این راهبرد امام راحل انقلاب را به پیروزی رساند و تکریم، تثبیت، استقرار و استمرار انقلاب اسلامی با حضور مردم در صحنه بود.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اهداف آن در مسیر حرکت توده های مردمی اظهارداشت: این نهاد پس از تشکیل در سال ۵۹ مسئولیت هماهنگی، برنامه ریزی و ساماندهی این قدرت مردمی نظام را بر ضد توطئه‌ های داخلی و خارجی برعهده گرفت.

به گفته موسی پور، در همین زمینه طبق مصوبه دولت، سیاستگذاری، برنامه ریزی، ساماندهی، نظارت و راهبری مناسبت ها، فراخوان ها و برنامه های ملی، سیاسی، مذهبی و انقلابی بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار گرفت که تاکنون به خوبی این وظیفه انجام شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: کارنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جنگ تحمیلی قابل مطالعه است و فتنه های ۷۸، ۸۸، مسائل ۹۶ و ۹۸ با قدرت و حضور مردم خنثی شد.

حجت الاسلام موسی پور با اشاره به ماجرای فتنه پیچیده و سهمگین سال ۱۴۰۱ افزود: دشمن با تمام ظرفیت آمده بود، همه ابزارهای خود را به کار گرفت و مطمئن بود نظام اسلامی را ساقط می کند؛ چندین دستگاه جاسوسی خارجی پیگیر و طراح ماجرا بودند و آنچه خنثی ساز بود، مردم بودند، البته دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی نیز به وظیفه خودشان عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: از شهریور تا آبان ۱۴۰۱، میلیون ها نفر از مردم در قالب راهپیمایی ها و محکوم کردن ها به صحنه آمدند؛ گرچه دشمن تلاش داشت مردم به آشوب گران بپیوندند اما مردم نه تنها همراهی نکردند، بلکه به میدان آمدند، محکوم کردند و استکبار متوجه شد قدرت مردمی نظام سرجای خود است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: پس از راهپیمایی ۱۳ آبان، سخنرانی آیت الله رییسی و حضور عظیم مردمی، دشمن هدف خود را تغییر داد، و با وجود همه گرفتاری ها، نارسایی ها و مشکلات، مردم پای نظام ایستاده اند.

وی بیان کرد: راهپیمایی روز قدس امسال را شاهد بودیم که با حضور عظیم مردمی در ۲ هزار و ۷۷۶ نقطه کشور برگزار شد و در همه جا افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی حضور مردم را داشتیم که این خنثی ساز توطئه ها و نقطه قوت نظام است.

حجت‌الاسلام موسی پور تصریح کرد: آنچه حضور مردم و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد فضیلت و عبادت است و هرآنچه باعث بی اعتمادی، کاهش حضور و خنثی کردن حضور مردم در اجتماعات شود، گناه بزرگ و نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما در افزایش سرمایه اجتماعی سنگین است افزود: امروز عواملی که موجب کاهش سرمایه اجتماعی می شوند زیاد است، امپراطوری دروغ، رسانه ها را به دروغ، فریب، سیاه نمایی و بزرگ کردن مشکلات و کوچک کردن خدمات وارد عرصه کرده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: امروز در تبیین، ایجاد اعتماد و خدمت به مردم وظیفه سنگینی داریم و نباید کوتاهی کنیم؛ حضور مردم در تمامی صحنه ها گره گشا است.

ججت الاسلام موسی پور افزود: باید این اقتصاد دولتی، مریض و نفتی را درمان کرد که جز با حضور و مشارکت مردم امکان پذیر نیست و رشد اقتصادی مداوم و مستمر در صورتی که مردم به صحنه بیایند ممکن است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌ های راکد در اقتصاد تحول ایجاد می کند تصریح کرد: وظیفه تک تک مسئولان این است که برای این مساله راهکار بیاندیشند و سرمایه های راکد را وارد چرخه تولید کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha