۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85457961
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۴۶۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌ برق کلاله هزینه شد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر امور برق کلاله گفت: ۴۶۰ میلیارد ریال در یک سال اخیر برای توسعه زیرساخت‌های برق این شهرستان هزینه شد که ۶۰ میلیارد ریال آن برای آمادگی گذر از اوج مصرف تابستانه است.

ابوالفضل ساسانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تبدیل سیم به کابل، ترمیم شبکه تک فاز، تعویض تابلوهای ترانس برق، توسعه فیدر و شبکه دسترسی متقاضیان شهری و روستایی از جمله پروژه‌های اجرایی سال گذشته امور برق کلاله است.

وی افزود: ۶۰ میلیارد اعتبار هم امسال برای اقداماتی مانند ترمیم شبکه تک فاز به طول ۹۰ کیلومتر، تعویض تابلوهای فرسوده، نصب ترانس جدید و اجرای پروژه‌های قدرت مانور و توسعه فیدر در حال هزینه است تا مردم شهرها و روستای کلاله همانند سال گذشته با کمترین مشکل کمبود برق مواجه باشند.

مدیر امور برق کلاله میانگین مصرف روزانه برق در این شهرستان را ۳۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: این مصرف سال گذشته در زمان اوج (خرداد تا مرداد ماه) به ۷۰ مگاوات رسید که انتظار می‌رود با اضافه شدن بیش از هزار و ۵۰۰ مشترک جدید این عدد ۲۰ درصد افزایش یابد.

ساسانی بیان کرد: با توجه به اجرای اقدامات لازم برای بهبود شبکه توزیع در کنار تقویت ۲ پست ترانس انتقال شهرستان احتمال قطعی برق به حداقل می‌رسد اما باز هم مدیریت مصرف از سوی مردم کمک بسیار خوبی در کاهش نگرانی خواهد بود.

وی با اشاره به وجود ۶۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۷۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط در کلاله، گفت: تاکنون طرح تبدیل کابل به سیم (جایگزینی کابل‌های خودنگهدار به جای سیم) در ۶۰ درصد از شبکه فشار ضعیف شهرستان اجرا شد.

مدیر امور برق کلاله با اشاره به اجرای ۱۰۰ درصدی طرح تبدیل کابل به سیم در فراغی به عنوان یکی از ۲ شهر این شهرستان، بیان کرد: با اجرای این طرح، اتلاف انرژی برق در شبکه فشار ضعیف کاهش می‌یابد و در نتیجه از ورود آلاینده ناشی از مصرف سوخت‌های جایگزین (گازوئیل و مازوت) جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت ۴۳ هزار مشترک خانگی، صنعتی، تجاری و کشاورزی برق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha