تمهیدات لازم برای تسهیل شرکت زائران در پیاده‌روی اربعین اندیشیده شود

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تمهیدات لازم برای تسهیل شرکت زائران در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین از هم‌اکنون اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهنام نظری» روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی، افزود: ناهماهنگی‌ها و ضعف‌های سال گذشته به خصوص در برپایی مواکب باید با برنامه‌ریزی دقیق رفع شود.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های مردمی محوریت سفر معنوی اربعین حسینی است، اما برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن این آیین معنوی باید دستگاه‌های مسئول تمام امکانات خود را پای کار بیارند چرا که این آیین اکنون به خار چشم دشمنان تبدیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی از استان‌های، معین ایلام است و بخشی از قابلیت استان در ایلام و خارج مرز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظری افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی در مسیر رفت و برگشت شمار زیادی از زائران اربعین قرار دارد موکب‌ها باید از هر جهت آمادگی کامل داشته باشند.

وی افزود: ارایه خدمات به زایران اربعین حسینی باید تا زمان برگشت ادامه یابد و با برنامه ای دقیق و منسجم از بی نظمی های احتمالی در این راستا جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: دستگاه‌های عضو ستاد اربعین استان باید توجه داشته باشند که ارسال هر نوع تجهیزات و ماشین‌آلات به استان ایلام باید زیر نظر ستاد استان باشد.

نظری گفت: پایه و اساس کار ستاد اربعین حسینی استان بر دستورالعمل سال سال گذشته است مگر اینکه بخشنامه جدیدی از سطح ملی ارسال شود.

سال گذشته ۸۳ موکب استان مرکزی در ایام اربعین به زایران حسینی خدمات‌رسانی می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha