میزان تولید گوشت مرغ در فروردین ماه ۲۳ درصد افزایش یافت

شهرکرد - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در فروردین سال‌جاری با یک میلیون و ۲۱۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی ۲هزار و ۶۶۴ کیلوگرم گوشت مرغ در استان تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سید عباس میراحمدی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص میزان تولید گوشت مرغ در سال گذشته افزود: سال گذشته نیز با انجام ۱۴میلیون و ۳۹۶هزار و ۴۲۳ قطعه جوجه‌ریزی ۳۱هزار و ۶۷۲ تن گوشت مرغ در این استان تولید شد.

وی اظهار داشت: پارسال با تمهیدات اندیشیده شده ۶۰ هزار و ۸۳۸ تن نهاده دامی در بین مرغ‌داران چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری شمار مرغداری‌های این استان را ۲۱۸ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد واحد مرغداری موجود در استان ۲۱۰ واحد فعال است و تلاش می‌شود شرایط و زیرساخت فعالیت هشت واحد دیگر نیز در استان فراهم شود.

وی ظرفیت جوجه‌ریزی در هر دوره در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری را پنج میلیون و ۱۶۹ هزار و ۴۲۰ قطعه اعلام کرد و اضافه کرد: از این میزان چهار میلیون و ۹۵۲ هزار و ۳۰۰ قطعه فعال است.

میراحمدی میزان اشتغال مستقیم در بخش طیور گوشت را ۴۹۵ نفر اعلام کرد.

وی کمبود نقدینگی، دسترسی آسان به داروهای دامپزشکی، دریافت نکردن به موقع نهاده‌ها را از مهمترین مسائل و مشکلات مرغداری‌ها عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در سطح استان ۲۱۸ واحد پرورش مرغ گوشتی وجود دارد که از این شمار ۲۱۰ واحد فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha