یک واحد آموزشی خیّرساز با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار در ملایر به بهره‌برداری رسید

همدان- ایرنا- مدرسه مشارکتی زنده‌یاد حاجیه "خانم بحرینی" با زیربنای ۷۵۰ مترمربع در سه طبقه و ۹ کلاس درس با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال اعتبار در ملایر به بهره‌برداری رسید. 

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز یکشنبه در این آئین اظهار داشت: فراهم کردن بستر با کیفیت برای تحصیل نسل آینده‌ساز از اولویت‌های مهم دولت است.

«سلمان اسماعیلی» اقدامات مجمع خیرین مدرسه‌ساز و فعال در این حوزه را ستودنی خواند و افرود: باید از احساس مسئولیت نیکوکاران و خیرانی که در راستای توسعه علم و فضاسازی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تلاش می‌کنند و در کنار آموزش و پرورش هستند، قدردانی کنیم.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان امروز ما سرمایه‌های بزرگ فردای کشور هستند و باید بهترین امکانات و تجهیزات برای تحصیل آسان آنها مهیا باشد.

یک واحد آموزشی خیّرساز با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار در ملایر به بهره‌برداری رسید

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به پیشتازی خیران این شهرستان در امر مدرسه‌سازی ادامه داد: مدیران، خیران و نیکوکاران امروز ملایر دست به دست هم دادند تا آینده روشنی رای برای نسل نوجوان و جوان این دیار بسازند.

۱۵۰ کلاس درس در همدان ساخته شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان نیز گفت: این مدرسه با زیربنای ۷۵۰ متر مربع و اعتبار ۷۵ میلیارد ریال در سه طبقه و ۹ کلاس به صورت مشارکتی با خیر ملایری ساخته شده است.

"حمید شیرازیانی" اظهار کرد: سال گذشته ۴۸ پروژه عمرانی با زیربنای ۴۲ هزار مترمربع در سطح استان تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد.

وی با بیان اینکه این تعداد پروژه با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد،افزود: از این میزان ۳۸ پروژه با زیربنای ۱۹ هزار متر مربع و ۱۵۰ کلاس درس احداث شد که حدود ۶۵ درصد به صورت مشارکتی و خیّری بوده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان نیز در این آئین گفت: خیرین مدرسه‌ساز در کشور هفت هزار کلاس درس یعنی بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد از فضای آموزشی کشور را با اعتباری حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال ساخته‌اند.

یک واحد آموزشی خیّرساز با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار در ملایر به بهره‌برداری رسید

۱۵ درصد از مدارس استان کد تخریب گرفتند

"علی فراهانی" اظهار داشت: در استان همدان نیز بیش از ۷۰ پروژه خیّری داریم که برای تکمیل آنها نیاز به مساعدت دولت و آموزش و پرورش داریم.

وی با بیان اینکه استان همدان جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد،افزود: شهرستان ملایر پیشتاز ساخت مدرسه خیّری در استان و حتی کشور است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان گفت: مهرماه سال گذشته ۱۷ مدرسه تحویل آموزش و پرورش شد که از این تعداد ۱۳ مدرسه با مشارکت خیرین بود و در دهه فجر نیز ۲۴ پروژه خیّری تحویل شد که حدود ۶۵ درصد از کل پروژه‌ها است.

فراهانی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۵ درصد از مدارس استان کد تخریب گرفته‌اند و ۳۵ درصد نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند، همچنان نیازمند کمک خیّرین مدرسه‌ساز هستیم.

به گزارش ایرنا؛ در این مراسم که با حضور فرماندار ملایر، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و جمعی از خیّرین برگزار شد، از خیّر مدرسه‌ساز بابت ساخت این واحد آموزشی تقدیر بعمل آمد.

بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در ملایر تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha