سالانه ۱۰ هزار تن بار توسط ناوگان خارجی در جنوب کرمان جابه‌جا می‌شود

جیرفت- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: سالانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بار توسط ناوگان خارجی در جنوب کرمان جابه‌جا می شود که این میزان در اولین سال مصوب شدن این امکان تنها ۵۰۰ تن بود. 

به گزارش ایرنا، مجتبی محمودی شامگاه یکشنبه در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: دریافت مجوز ورود ناوگان خارجی به منطقه یکی از کارهای خوب صورت گرفته بود و ظرفیت بزرگی برای ناوگان خارجی وجود دارد و هنوز برای استفاده از این ظرفیت فاصله زیادی داریم.
وی افزود: ناوگان خارجی از کشور مقصد به منطقه می آید و مستقیم و بدون واسطه بار را بارگیری می کند و کارهای مختلف فرآیند صادرات همچون گمرک و بیمه هم در اینجا صورت می گیرد.
محمودی با بیان اینکه ناوگان ما از ۱۷ هزار به ۳۴ هزار دستگاه رسیده است ادامه داد: سالانه چهار و نیم میلیون تن بار در جنوب استان حمل می شود که عمدتا تره‌بار و محصول کشاورزی است.

ابطال ۲۳ موافقت اصولی در راستای مبارزه با فساد
وی با اشاره به صدور ۵۸ موافقت اصولی برای ساخت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی بیان کرد: موافقت هایی صادر شده بود ولی کار نمی شد و برخی اهداف سودجویانه‌ای را دنبال می کردند که در راستای سیاست مبارزه با فساد دولت، ۲۳ موافقت اصولی ابطال شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان یادآور شد: ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن راه ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که باید طبق قانون احداث کنیم.
وی افزود: ۲ هزار و ۴۳۵ کیلومتر از این میزان احداث شده و ۲ هزار کیلومتر دیگر باید احداث کنیم.
محمودی اظهار کرد: میانگین احداث راه روستایی در چهار سال، سالی ۴۲ کیلومتر بوده که در این ۲ سال به سالی ۱۲۳ کیلومتر یعنی سه برابر رسیده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته رتبه اول در جذب قیر در کشور را داشتیم ادامه داد: در حوزه راه روستایی ۱۰۰ قرارداد به مبلغ ۹ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بسته شده است.

همه ظرفیت‌ها را به کار گرفتیم

محمودی با اشاره به اینکه هفت هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال برای حفظ و نگهداری جاده ها قرارداد منعقد شده است گفت: ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال هم در اصلاح نقاط پرحادثه قرارداد امضا کردیم.
وی افزود: سیاست را بر این گذاشتیم از همه ظرفیت ها از جمله بسیج، معادن، بنیاد علوی، سازمان ایمیدرو و ارتش استفاده کنیم و منتظر تصویب اعتبارات نماندیم.
محمودی اضافه کرد: میاینگین قراردادهای چهار سال قبل سالی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود اما در ۲ سال اخیر ۲۵ هزار میلیارد ریال در قالب ۲۵۷ قرارداد در حوزه راهدارای جنوب کرمان قرارداد بستیم.
وی یادآور شد: پروژه‌هایی که ۱۸ تا ۲۰ سال مانده بود و به اتمام نرسیده بود به بهره‌برداری رسید یا ساخت آنها دوباره از سر گرفته شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان اضافه کرد: یکی از این مسیرها جاده قلعه گنج- رمشک - فنوج بود که انجام شد و فقط ۶ کیلومتر آن مانده است.
وی یادآور شد: خارج از وظیفه خود که فقط ساخت راه‌های روستایی است در حوزه راه های اصلی هم اقدام کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha