استاندار فارس: تفاهم نامه خدمات رسانی مطلوب به عشایر منعقد شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب به عشایر استان در حوزه‌های مختلف، یک تفاهمنامه سه جانبه‌ بین اداره کل امور عشایر، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های خدمات رسان استان تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ منعقد شود.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای عشایری استان، بر لزوم تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای عشایر افزود: دسترسی نداشتن عشایر به آب آشامیدنی سالم و مطلوب پذیرفتنی نیست و این چالش با تمهیدات آبفا استان و اداره کل امور عشایر و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید رفع شود.

او ادامه داد: راه اندازی اورژانس عشایر، کتابخانه عشایر، اختصاص سهیمه آرد و نان از دیگر مواردی است که باید مد نظر متولیان امر قرار گیرد.

وی، غیرت عشایر توانمند استان فارس را شایسته الگوسازی دانست و اظهار کرد: باید از ظرفیت های ارزنده جوانان عشایر در میدان عمل و در مقیاس وسیع تری بهره مند شویم و با اتخاذ این راهکار در زمینه هویت سازی آنها گام برداریم.

استاندار فارس، با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن هویت جوانان ایران اسلامی گفت: عشایر ریشه‌دار استان و کشور از پیشینه درخشانی در تاریخ برخوردارند و با اتخاذ راهکارهای آموزشی و فرهنگی می‌توان بر عزت نفس و ارزش مداری جوانان عشایر افزود.

ایمانیه، از اداره کل آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی سپاه و سایر دستگاه‌های مسئول خواست تا دوره‌های فرهنگی و اعتقادی برای ارتقای میزان دانش معرفتی و اعتقادی معلمان عشایر و بهورزان برگزار کنند.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی می تواند به ارتقای سطح دانش اعتقادی و معرفتی معلمان و بهورزان منجر شود.

عشایر فارس از چهار ایل قشقایی،خمسه،لر ممسنی و بویراحمد و طوایف مستقل تشکیل شده است.

با توجه به سرشماری ثبتی مبنایی سال ۱۳۹۸ مجموع عشایر این استان از ۲۶ هزار و ۸۷۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر تشکیل شده است.

۱۲.۵ درصد جمعیت عشایری کشور در استان فارس زندگی می کنند و این استان به عنوان قطب عشایری کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha