۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85460514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهکارهای مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85460514
راهکارهای مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

اهواز - ایرنا - یک فوق تخصص بیماری‌های ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اقدامات و راهکارهای لازم در مقابله با آلودگی هوا و وقوع گرد و غبار را تشریح کرد.

دکتر زهرا مهربان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: افراد در هنگام آلودگی هوا با علایمی مانند خارش بدن، چشم و گلو، سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس روبرو می‌شوند و بیماری‌های تنفسی آسم و آلرژی تشدید شده و گاهی نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می‌کنند.

وی به مردم توصیه کرد: تا حد امکان به خصوص بیماران مزمن تنفسی و قلبی، کودکان، سالمندان و مادران باردار از ورزش و پیاده روی تند در هوای آلوده خودداری کنند، از ماسک‌های مناسب N۹۵، Kn۹۵ ، FFp۲ استفاده شود که تا ۹۵ درصد مانع ورود ذرات الوده و ریزگردها به دستگاه تنفسی می‌شود.

دکتر مهربان ادامه داد: ماسک‌های نخی، پارچه ای و جراحی جهت محفاظت از ورود ریزگردها چندان مفید نیستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به هم استانی ها تاکید کرد: بعد از رسیدن به منزل دست و صورت را خوب بشویید، بینی و گلو را با سرم نمکی خوب شست و شو دهید و از تغذیه مناسب برای افزایش تقویت سیستم ایمنی بهره بگیرید.

وی اضافه کرد: لبنیات تازه به ویژه کم چرب، سبزیجات و میوه جات تازه و مایعات فراوان مصرف شود، غذاهای سرخ کرده و فست فود به میزان کم یا اصلا مورد استفاده قرار نگیرد.

دکتر مهربان توصیه کرد: خواب کافی و دوری از استرس ، سیگار و دخانیات نیز در برنامه سلامتی قرار گیرد.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه با توصیه به استفاده از گیاهان خانگی برای تصفیه هوا گفت: دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی تنها درصدی از آلاینده‌ها را فیلتر می‌کند اما توانایی فیلتر بیشتر ذرات را ندارد پس خرید این دستگاه‌ها با جدیت توصیه نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha