۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85460854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم | تجمع دانشگاهیان زنجان در حمایت از غزه و آزادی‌خواهان جهان

زنجان - ایرنا - دانشجویان دانشگاه‌های زنجان روز دوشنبه در حمایت از غزه و دانشجویان آزادی‌خواه جهان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ تجمع دانشگاهیان دانشگاههای استان زنجان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین امروز در محوطه دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان برگزار شد.

فرشید جعفری عضو هیات علمی گروه حقوق و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در این تجمع در سخنانی به تاریخچه فلسطین اشاره کرد و گفت: مقاومت ملت فلسطین و در چند ماه اخیر عملیات طوفان الاقصی سرنوشت منطقه را دگرگون کرد.

وی با بیان اینکه همگان شاهد یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه هستیم،‌ اظهار کرد: بنا به اصول حقوق بین المللی اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی نسل کشی و جنایت های جنگی است و با این وجود آمریکا و تمام قدرت های اروپایی پشت این رژیم وحشی قرار گرفته اند و این البته ماهیت واقعی اندیشه لیبرال دموکراسی غربی را آشکار کرده است.

جعفری به خیزش جامعه نخبه و دانشگاهی آمریکا در حمایت از غزه اشاره کرد و گفت: اضلاع قدرت آمریکا یکی پس از دیگری رو به افول رفته و خیزش دانشگاهیان مقدمه فرو ریختن مولفه های فکر و اندیشه آمریکایی است.

جلال بازرگان، رییس دانشگاه زنجان نیز در سخنانی به خیزش جامعه دانشگاهیان در دنیا علیه جنایت های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا و اسرائیل در بدترین شرایط در نزد افکار عمومی قرار دارند به طوری که دیگر امپراطوری و سانسور رسانه ای هم مانع از آگاهی جهانیان نسبت به جنایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

حمایت از مردم غزه و اعتراض ها به سیاست های دولت "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاههای آمریکا آغاز شده است.

از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض ها در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماهها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha