معاونان تربیتی هویت اسلامی ایرانی را در برنامه‌های پرورشی بگنجانند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معاونان پرورشی و تربیتی باید هویت ایرانی و اسلامی را در برنامه‌های فوق‌العاده و پرورشی دانش آموزان بگنجانند، گفت: با این وجود برخی مدارس برنامه مدونی در حوزه پرورشی ندارند تا بتوانند شاکله هویتی تربیت کودکان و نوجوانان را ایجاد کنند.

امان قلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا با اشاره به دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب در روز معلم اظهار داشت: ایشان در این دیدار هویت سازی نسل آینده را مهمترین وظیفه آموزش و پرورش دانستند که این موضوع باید در نظام آموزش و پرورش به طور جدی دنبال شود.

این نماینده مجلس افزود: تولید محتواهای تحلیلی در موضوع هویت ایرانی اسلامی باعث شکوفایی و تحقق سخنان رهبر انقلاب در هویت‌سازی نسل آینده خواهد شد.

وی با تاکید بر نقش ارزنده هویت ایرانی اسلامی در آموزش و پرورش افزود: این هویت باعث خواهد شد که ما واقعا در ساختار جهان یک هویت بالنده قوی باشیم. هویت اصلی ایرانی اسلامی به ویژه برای شکل‌دهی و تربیت فرزندان، بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند در محتواهای درسی و ادبیات دفاع مقدس بازخورد و نمود خوبی داشته باشد.

تاکید رهبر انقلاب بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش روزنه امیدی برای اجرای کامل آن است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تاکید رهبر انقلاب بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش روزنه امیدی است که می‌تواند تلنگری برای وزارت آموزش و پرورش باشد که این سند را بتواند مو به مو اجرا کند.

شادمهر افزود: تنها یک بند سند تحول آموزش و پرورش مربوط به وضعیت معیشتی و اقتصادی فرهنگیان و رتبه بندی بوده است. حتی اجرای یک بند کوتاهی از سند تحول توانسته، تحول بزرگی را در معیشت ایجاد کند و اجرای درست آن می‌تواند هم به لحاظ معیشت فرهنگیان و هم به لحاظ ارتقای جایگاه فرهنگیان تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: حال اگر به تمام این سند عمل شود، سندی خواهد بود که باعث تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش خواهد شد که رهبر معظم انقلاب به خوبی به آن اشاره فرمودند و در دیداری که پیش از این نیز با صحرایی وزیر آموزش و پرورش داشتند، پافشاری زیادی به اجرای سند تحول آموزش و پرورش داشتند.

معاونان تربیتی هویت اسلامی ایرانی را در برنامه‌های پرورشی بگنجانند


رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم به ارتقای معیشت و شان معلمان کمک کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه‌بندی معلمان از سوی مجلس شورای اسلامی در دولت سیزدهم به ارتقای معیشت و شان معلمان کمک کرد.

شادمهر افزود: رتبه بندی معلمان حرکت خوبی بود که بعد از ۱۲ سال معطل ماندن، محقق شد. این قانون توانسته جهشی را در ارتقای وضعیت مالی و معیشتی و ارتقای شان و منزلت معلمان ایجاد کند؛ قانونی که مجلس پیگیری، چکش‌کاری و مصوب کرده و بودجه آن نیز تامین شده است، می‌خواهیم که به درستی اجرا شود و اجرای کامل آن را خواستاریم نه اجرای ناقص.

وی تصریح کرد: مشکلاتی در اجرای رتبه بندی به ویژه برای فرهنگیان به وجود آمد که موجب شد مقداری کام شیرین رتبه بندی را برای برخی فرهنگیان تلخ کند. اکنون نیز بحث رتبه بندی برای بازنشستگان است که اگر آن برای آنها اعمال شود به لحاظ معیشتی، کمک حال آنها خواهد بود. اجرای درست و در واقع دقیق از سوی کارگروه آموزش و پرورش می‌تواند کام شیرین معیشت را برای معلمان تضمین کند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز معلم در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، تکریم و تشکر از معلم را وظیفه فرد فرد ملت خواندند و با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش از لحاظ اهمیت و تأثیرگذاری با هیچ دستگاه دیگری قابل مقایسه نیست، افزودند: هویت‌سازی نسل نوجوان و جوان و ایجاد شوق و امید در او، تحول مستمر، توانمندسازی مادی و غیرمادی معلمین، حمایت از مراکز تربیت معلم، تقویت معاونت پرورشی و الگوسازی در جامعه معلمین، مهمترین سرفصل‌های کاری آموزش‌وپرورش است.

ایشان همچنین سند تحول آموزش و پرورش را یکی از سرفصل‌های مهم برشمردند و آن را نقشه راه نظام تعلیم و تربیت دانستند و افزودند: این سند را جوری باید عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش و پرورش اثر خودش را ببخشد. این سند روزبه‌روز باید بیشتر و بهتر ترمیم بشود.

در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش در گزارشی از مراحل نهایی بازنگری در سند تحول خبر داد. آقای صحرایی، تصویب نقشه‌ راه اجرایی سند تحول با محوریت معلمان، برنامه‌های درسی و تربیتی، مدارس و ارزشیابی تحصیلی را از دیگر فعالیت‌ها اعلام کرد.

استخدام کم‌سابقه ۷۰ هزار معلم با اولویت جذب دانشجو-معلمان، تکمیل و ساخت ۲۹۰۰ مدرسه در سراسر کشور، افزایش سهم دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای در مقطع تحصیلی متوسطه دوم، پیگیری سیاست «هر دانش‌آموز یک مهارت شغلی» ، ارتقای امور پرورشی و مشاوره‌ای از جمله محورهای گزارش وزیر آموزش‌وپرورش در این دیدار بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha