۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85464940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سبزوار:‌ مسوولان با الحاق زمین، گره طرح مسکن ملی را باز کنند

سبزوار- ایرنا- امام جمعه سبزوار گفت:‌ این شهرستان برای اجرای طرح مسکن ملی زمین کم دارد که مسوولان باید با هماهنگی مرکز استان و الحاق بخشی از زمین‌های منابع طبیعی این مشکل را حل کنند.

به گزارش ایرنا،‌ آیت الله غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه امروز سبزوار افزود:‌ مسوولان استان و شهرستان سبزوار، مقوله مسکن ملی را جدی بگیرند و قانون خوبی را که برای پاسخگویی به نیاز مردم و جوانان در زمینه مسکن مصوب شده است، بدون تعلل و توجیه،‌ به درستی اجرا کنند.

وی مسکن را از مطالبات بحق مردم برشمرد و تاکید کرد:‌ جوانان و مردم در مقابل لبیک به ندای رهبری در خصوص ازدیاد جمعیت و فرزندآوری، جوانان مطالبه بحقی دارند که باید با تامین زمین و مسکن به شایستگی بدان پاسخ گفته شود.

پیام انقلاب امام (ره) جهانی شده است

امام جمعه سبزوار با اشاره به خیزش بزرگ دانشجویان دانشگاه های آمریکا و غرب، آنرا نشانه قدرت آگاه سازی جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی خواند و گفت: این دانشجویان همان شعارهای ملت ایران را سر می دهند که حضرت امام (ره) ۴۵ سال پیش فریاد زد و امروز به گوش دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا و غرب رسیده است.

آیت الله مقیسه یادآور شد: این پیام نامه های رهبر دوراندیش ما بود که به جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و امروز در شعارها و خیزش آنها نمایان شده است که از آنان خواسته بودند تا خودشان تحقیق کنند و شناختی مستقیم و بی واسطه از اسلام به دست آورند.

وی افزود: اکنون شاهد گسترش دامنه خیزش و تظاهرات غیرتمندانه جوانان غربی علیه موجودیت رژیم جنایتکار صهیونیستی و جنایات بی حد و حصر این رژیم نامشروع در نوار غزه هستیم که این خیزش نقش موثری در خلق و استمرار موازنه جدید بر اساس قدرت آگاه سازی جهانی ایفا کرده است.

آیت الله مقیسه گفت: این خیزش نمایش تشدید شکاف عظیم دولت ها و ملت های غربی است و حمایت ۲ حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا و حتی احزاب پرمدعای اروپایی از سرکوب اعتراضات دانشجویی، بیانگر ایجاد گسستی عمیق بین دولت ها و ملت های غربی در جریان جنگ غزه است که ترمیم ناپذیر است.

خطیب جمعه سبزوار افزود:‌ از سویی بی توجهی مقامات غربی به شخصیت دانشجویان و استادان و خواسته آنان و تنها توسل به سیاست زور و تنبیه و امتناع از اقناع دانشجویان معترض به جنگ غزه در ماههای اخیر و نوع مواجهه آنان با دانشجویان نشان می دهد که قدرت اقناعی، بر خلاف قدرت تنبیهی، در ساختار قدرت حکمرانان غرب اساسا موضوعیتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ آنها با استادان و دانشجویان خود رفتاری قهرآمیز دارند و حتی گاه چندنفره بر سر یک دانشجوی خانم می ریزند و این نشانه تمدن در مهد آزادی بیان است!

امام جمعه سبزوار با تاکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین و روشنگری مواضع امامین انقلاب به ویژه در فضای مجازی، گفت:‌ باید خیلی در این زمینه کار کنیم. آگاه سازی جوانان آمریکا و اروپا نسبت به ظلم مستمری که بر فلسطینیان در طول تاریح رفته است بار دیگر اهمیت فزاینده مقوله جهاد تبیین را در قبال وقایع گذشته، حال و آینده جهان مشخص می کند.

آیت الله مقیسه همچنین با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت:‌ آن امام بزرگوار جهاد گسترده ای را در آن دوران و روزگار سخت انجام دادند.

وی افزود:‌ امام صادق (ع) ۳۴ سال امامت شیعیان را بر عهده داشتند که با حکومت طواغیت پنجگانه اموی همزمان بود و در چنان شرایطی مبانی معرفتی، فقه، تفسیر و کلام شیعه را پایه گذاری کرده و جهاد بزرگی را به انجام رساندند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha