امام جمعه شهرکرد: بیداری جهانی در مسأله غزه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: بیداری شکل گرفته در جهان از جمله در کشورهای اروپایی و آمریکا طوفانی است که از انقلاب اسلامی شکل گرفته و هر روز گسترده‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی افزود: اعتراض دانشجویان آمریکایی در حمایت از غزه و علیه صهیونیست‌ها نمونه‌ای از بیداری جهانی ناشی از انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: مسأله غزه همچنان در افکار عمومی و جهانی زنده است و بشریت نسبت به غزه حساس شده و امید می‌رود هر چه زودتر شاهد آزادی غزه و فلسطین باشیم.

امام جمعه شهرکرد به سالروز تحریم‌ها علیه کشور در سال ۱۳۷۴ اشاره کرد و گفت: از ابتدای شکل‌گیری نظام اسلامی، جبهه غرب علیه کشور تحریم‌هایی را اعمال می‌کرد اما در این سال تحریم‌های همه‌جانبه علیه کشور شکل گرفت اما باید گفت این تحریم‌ها نه تنها ما را تضعیف نکرد بلکه روز به روز قوی‌تر شدیم.

نکونام تصریح کرد: ایران این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و به رشد همه‌جانبه دست یافته است و غرب در این میان ضرر کرد.

وی ادامه داد: همچنین در چنین روزهایی در سال ۱۳۹۷ آمریکا به طور رسمی از برجام خارج شد و می‌خواست با این کارها به ما لطمه بزند اما در مسائل هسته‌ای به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کردیم و آنها ضرر کردند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: مجاهدت‌های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بر کسی پوشیده نیست چرا که بر اثر این مجاهدت مکتب شیعه زنده است و غوغا در جهان به پا کرده و در حال جهانی شدن است.

نکونام افزود: در آن مقطع ظلمانی که حاکم جور، بیشترین کینه را نسبت به امام صادق (ع) داشت و عنادورزی می‌کرد، امام صادق(ع) معارف شیعه را در اختیار مردم قرار دادند و آن را زنده کردند.

وی توصیه کرد تا در سالروز شهادت امام صادق (ع) با برپایی مجالس عزاداری و روضه‌خوانی بیش از پیش برجسته شود و در کنار این مجالس ترویج معارف این امام بزرگوار انجام گیرد.

نکونام با تاکید بر اینکه عاقبت‌بخیری در گرو پیروی از مکتب جعفری است، گفت: مکتب امام صادق(ع) را با تقویت حوزه‌های علمیه می‌توان رشد داد.

وی افزود: این روزها زمان ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه است و توصیه می‌کنم فرزندان خود را تشویق کنید تا در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنند.

نکونام در ادامه نمازگزاران را به یکی از نکته‌های قرآنی در خصوص مراقبت نسبت برادران ایمانی متذکر شد و گفت: مراقب باشیم دلی را بی‌جهت به درد نیاوریم و تصور نکنیم اگر مطلبی را علیه فردی منتشر کردیم به راحتی موضوع تمام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اگر ذهن کسی را با سخن و نوشته خود علیه شخصی مخدوش کردیم باید توبه کرده و درصدد جبران آن باشیم که این کار راحتی نیست از همین رو تقوای سیاسی و عبادی این است که مراقبت کنیم تا مبادا مطلبی یا سخنی علیه افراد جامعه به کار نبریم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به انجام طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان اشاره کرد و کفت: این هفته با سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین به منطقه دهدلی سفر کردیم و در این منطقه با کار جهادی راه ارتباطی ایجاد شده است.

امام جمعه شهرکرد افزود: همچنین در روستاهای دیگر از جمله سه‌جو گاوشیر وارد عمل شده‌اند و کار کرده‌اند که با کمترین هزینه کارهای بزرگ انجام داده‌اند که باید قدردانی شود.

نکونام در پایان بر عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان تاکید کرد و گفت: رهنمودهای معظم‌له همواره راهگشاست و می‌طلبد این فرمایشات در صفحات نماند و وارد میدان را نشان دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha