۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳
کد خبر: 85467411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰ مگاوات برق نیروگاه شهید رجایی به ظرفیت تولید کشور افزوده شد

قزوین - ایرنا - معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: واحد شماره چهار نیروگاه با انجام تعمیرات به مدار تولید بازگشت و ۲۵۰ مگاوات برق به ظرفیت تولید شبکه سراسری کشور افزوده شود.

جواد دوستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: واحدهای این نیروگاه برای آمادگی تولید انرژی الکتریکی به ویژه در پیک مصرف تابستان، فعالیت‌های تعمیراتی را در پایان نیمه نخست اردیبهشت ماه به پایان رساندند که در همین ارتباط، با پیوستن واحد شماره چهار بخاری به مدار تولید، آخرین تعمیرات دوره‌ای نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های تعمیراتی این دوره در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزار دقیق انجام شده است، ادامه داد: بازدید از فن ها و الکتروموتورهای ۶.۶ کیلوولت، بازدید از کانال های دود و هوا، بازدید دوره‌ای مشعل ها، دمونتاژ، بازدید، تست و مونتاژ والوهای بای پاس و آماده سازی برج خنک کن در حوزه مکانیک و فعالیت های مربوط به ژنراتور و سیستم تحریک، تست رله های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس ها و تست رله های حفاظتی آنها و تعمیرات تجهیزات ابزار دقیق به انجام رسید.

دوستی ادامه داد: برنامه‌ تعمیراتی واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی قزوین همه ساله جهت کسب آمادگی لازم برای تولید برق در پیک مصرف ماه‌های گرم سال، از پایان شهریور آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی خاطرنشان کرد: نیروگاه های حرارتی بیش از ۹۰ درصد از انرژی الکتریکی کشور را تامین می کنند که در این میان، سهم نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، حدود ۳.۵ درصد است.

گفتنی است که نیروگاه برق شهید رجایی در سال جاری ۱۷ برنامه تعمیراتی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha