۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85467695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: قزوین آماده هرگونه همکاری اقتصادی با کشورهای خارجی است

استاندار قزوین گفت: این استان به لحاظ توانمندی در تولید و تامین نیاز داخلی و برخی کشورهای دیگر آماده هرگونه همکاری اقتصادی با کشورهای خارجی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز دوشنبه در دیدار با سفرای کشورهای کره جنوبی، نیوزلند، نیکاراگوئه و فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سیاسی به حساب می آید و آماده هرگونه همکاری با کشورهای خارجی است.

وی اضافه کرد: استان قزوین در حوزه‌هایی مثل شوینده‌ها، قطعات خودرو، مواد غذایی و محصولات صنعتی جزو استان های برتر کشور بوده و در حوزه محصولات و تولیدات دانش بنیان نیز توانمندی های متعددی دارد که برخی از آنها تجاری سازی شده است.

اعلایی تصریح کرد: دشت قزوین یکی از دشت های حاصل خیز کشور است و استان قزوین با وجود اینکه یک درصد از مساحت کشور را در بر گرفته، اما حدود پنج درصد از غذای کشور را تولید و تامین می کند.

استاندار قزوین ادامه داد: تمام ظرفیت‌های بی شمار استان قزوین را نمی‌توان در این فرصت کوتاه نام برد که نشان دهنده آمادگی استان برای بهره مندی تجار و سرمایه گذاران کشورهای مختلف است.

استاندار: قزوین آماده هرگونه همکاری اقتصادی با کشورهای خارجی است

نماینده عالی دولت در استان قزوین به مفاخر متعدد استان در زمینه‌های سیاسی، ورزشی، علمی و مذهبی اشاره کرد و یادآور شد: شهید رجایی رییس جمهور شهید ایران و از فعالان و مبارزان انقلابی بودند که اصالت قزوینی داشتند و در مدت کوتاهی پس از ریاست جمهوری در یک اقدام تروریستی شهید شدند و به عنوان یکی از چهره های محبوب و دوست داشتنی کشور به حساب می آیند.

اعلایی همچنین اضافه کرد: به دلیل دارا بودن ظرفیت های تاریخی قابل توجه در ایران خیلی از نقاط تاریخی کشور مغفول مانده که جاذبه های تاریخی قزوین نیز بر همین اساس باید بیش از گذشته به جهانیان معرفی شود.

وی با بیان اینکه قزوین یکی از نخستین زیستگاه‌های زندگی بشر بوده است، یادآور شد: در منطقه تاریخی سگزآباد در بویین زهرا آثاری از انسان‌های اولیه کشف شده که تاریخ زیست آنها بسیار قدیمی است و بخشی از این کشفیات به شکل موزه در قزوین وجود دارد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: منطقه الموت یکی از ظرفیت های قابل توجه تاریخی و طبیعی استان است که قلعه حسن صباح در آن محل وقوع رخدادهای متعدد تاریخی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha