۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۹
کد خبر: 85468420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توزیع آش دوغ، تبلیغات انتخاباتی نوظهور در مازندران

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۹
کد خبر: 85468420
توزیع آش دوغ، تبلیغات انتخاباتی نوظهور در مازندران

ساری - ایرنا - برخی از طرفدارن نامزدهای دوازدهمین دوره اتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم شهر، به صورت خود جوش با پذیرایی غذاهای سنتی در بین هوارادان خود، به خصوص با آش دوغ مازندرانی، فضای متفاوت تبلیغی را برای نامزد مد نظر خود به وجود آوردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تبلیغات رسمی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وارد ساعته های پایانی خود شد و طرفداران چهار نامزد حوزه انتخاباتی شهرستان قائم شهر که پنج شهر را در خود جای داد، سعی می کنند به روش های مختلف افکار عمومی را به سمت خود جذب و بر سبد آرای نامزد مد نظر خود اضافه کنند.

طرفداران نامزدهای دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی جویبار و سیمرغ در جلسه های خانگی یا در همایش های بخشی سعی می کنند، با پذیرایی سنتی کم هزینه فضای متفاوتی را برای شرکت کنندگان در این نشست های انتخاباتی مهیا کنند.

آش دوغ از جمله غذاهای مورد علاقه مازندرانی ها است که طرفداران نامزدها به خصوص در منطقه سوادکوه سعی می کنند با این غذای سنتی محبوب از مهمانان خود پذیرایی کنند.

با توجه به گستره پهناور جنگلی و دامپروری سوادکوه شمالی و لفور دام های سبک و سنگین زیادی آزادانه در اطراف جنگلهای هیرکانی مشغول چرا هستند و مردم منطقه بواسطه این شغل ارتزاق می کنند.

تهیه شیر، ماست و دیگر فراوردهای لبنی سنتی در سوادکوه بسیار مورد توجه و استقبال شهروندان و مسافران قرار می گیرد که طرفداران نامزدها از این فرصت استفاده و با کمترین هزینه یک غذای خوشمزه تولید و در بین مهمانان خود پخش می کنند.

توزیع آش دوغ، روش تبلیغی انتخابات در مازندران

اهالی سوادکوه که در نشست های خانگی نامزدها که از ماه های قبل در جریان بود از مهمانان خود با این غذای سنتی پذیرایی می کردند در هفته های اخیر این نوع پذیرایی را گسترش دادند.

در روزهای اخیر که نامزدها در منطقه سوادکوه حضور می یابند برخی از طرفداران با کمترین هزینه ممکن آش دوغ را تهیه و در ظرف های تک نفره بین حاضرین پخش می کنند که این کار فضای شادی را در اردوگاه طرفدارانشان ایجاد می کند.

یکی از علت های اصلی که آش دوغ این منطقه مورد توجه است دوغ طبیعی به کار رفته در این آش است که دامداران از گاوهای سنتی جنگلی سوادکوه تهیه می کنند.

پذیرایی چای و شیرینی یک کار طبیعی است که در همه ستادها انجام می شود اما طرفداران برخی از نامزدها با این ابتکارهای کم هزینه پذیرایی متفاوت و جذابی را برای هوادران و مردم رقم زدند.

در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که با مشارکت ۴۳.۵ درصدی مردم مازندران برگزار شد ۱۰ نماینده از ۱۲ سهمیه این استان در مجلس دوازدهم انتخاب شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به دلیل نرسیدن مجموع آرا نامزدهای برتر به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آرا مأخوذه به دور دوم کشیده شد و طبق قانون چهار نامزد برتر انتخابات یعنی عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور خنکداری و علی کشوری در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

توزیع آش دوغ، روش تبلیغی انتخابات در مازندران

بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله نخست برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد. به این معنا که از میان نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آرا را در مرحله نخست به دست نیاورده‌اند، تنها به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز از میان کسانی که بیشترین آرا را در مرحله نخست داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی‌که تعداد نامزدهای باقی‌مانده، کمتر از ۲ برابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت خواهند کرد.

۴۱۶ صندوق مهیا

در این پیوند سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: در حوزه انتخابیه قائم شهر که شامل پنج شهرستان است ۴۱۶ صندوق اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات پیش رو فعال خواهد شد.

قاسم عزیزاده گرجی اظهار داشت: در مازندران در حوزه انتخابیه قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ چهار داوطلب در حال رقابت هستند که ۲ نفر به کرسی مجلس راه می یابند.

وی ادامه داد: تعداد حوزه‌های اصلی و فرعی این حوزه انتخابیه ۱۰ حوزه است که پنج فرمانداری و ۵ بخشداری با مرکزیت فرمانداری قائم شهر در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

توزیع آش دوغ، روش تبلیغی انتخابات در مازندران

گرجی با بیان این مطلب که ۴۱۶ شعبه اخذ رای در روز جمعه پیش رو در حوزه انتخابیه قائم شهر فعال خواهد شد، خاطرنشان کرد: از این مقدار ۳۰۸ شعبه ثابت، ۱۰۸ شعبه سیار، ۱۹۵ شعبه شهری، ۲۲۱ شعبه روستایی است که برای اخذ آرا در نظر گرفته شد.

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: در ۴۴ حوزه انتخابیه سراسر کشور بیشترین آمار شعب های اخذ رای مربوط به استان مازندران است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان این مطلب که بر اساس قانون، هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات در مرحله اول و دوم شکل گرفت، بیان داشت: مهم‌ترین تصمیمات این هیات ضبط برنامه‌های تبلیغاتی، مناظره تبلیغاتی و تعیین تعرفه استفاده از اماکن دستگاه‌های دولتی، برگزاری جلسات منظم و مستمر هیات های اجرایی در حوزه های انتخابیه، ارتباط و تعامل لازم با هیات نظارت استان و شهرستان‌ها، دریافت ۱۳۷۹ دستگاه صندوق اخذ رای و توزیع آن در ۵ شهرستان هدف، بازنگری و تثبیت نمایندگان فرماندار و عوامل اجرایی، برگزاری ۵ دوره آموزش انتخابات تمام الکترونیک در شهرها می‌باشد.

عزیززاده گرجی افزود: ویژگی این دوره نسبت به مرحله اول در این است که قائمشهر جزو ۸ حوزه انتخابیه کشوری است که قرار است فرایند انتخابات به صورت کامل الکترونیکی برگزار شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: برگزاری الکترونیکی انتخابات از یک جهت برای دوره‌های بعدی انتخابات برای این ۵ فرمانداری فرصت مغتنمی شد و باید به فال نیک گرفت و از جهت دیگر باید حساسیت خیلی زیاد به درستی این ماموریت را انجام داد.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ۲۱ اردیبهشت به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود به شرح زیر است:

۱. تعیین تعداد و محل استقرار شعب اخذ رأی (۲۱/فروردین/۱۴۰۳ تا ۲۷/فروردین/۱۴۰۳)

۲. صدور دستور تجدید انتخاب معتمدین هیأت اجرایی (۲۸/فروردین/۱۴۰۳)

۳. اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان (حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات ۳۰/فروردین/۱۴۰۳)

توزیع آش دوغ، روش تبلیغی انتخابات در مازندران

۴. انتخاب اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی توسط هیأت اجرایی و معرفی به فرماندار یا بخشدار جهت صدور حکم (۲۹/فروردین/۱۴۰۳ تا ۰۷/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۵. انتشار آگهی اسامی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در سراسر حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه(اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۶. انتشار آگهی انتخابات در سراسر حوزه‌های انتخابیه‌ای مرحله دوم توسط هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه مربوطه (اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۷. صدور احکام اعضای شعب اخذ رأی مرحله دوم و دعوت از آنان جهت شرکت در جلسه توجیهی (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۸. تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰) (۱۳/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۹. ثبت کلیه فرآیندها و امکانات الکترونیکی برای برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیکی و تأیید شورای نگهبان (یک هفته قبل از روز اخذ رأی ۱۴/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۰. صدور کارت جهت حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی از سوی هیات نظارت مربوطه (۱۸/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۱. ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (ممنوعیت از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ آغاز می‌شود.) (۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۲. اخذ رأی از واجدین شرایط (۲۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha