۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۳
کد خبر: 85469131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن و پاریس برای مقابله با خطرات هوش‌مصنوعی همکاری می‌کنند

تهران- ایرنا- روسای جمهوری فرانسه و چین بر همکاری نزدیک برای مقابله با خطرات هوش‌مصنوعی، تقویت همکاری جهانی و مدیریت هوش‌مصنوعی برای ترویج «هوش‌مصنوعی ایمن و قابل اعتماد» توافق کردند.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، در دیدار شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین با امانوئل مکرون همتای فرانسوی اش در پاریس، سران ۲ کشور توافق کردند تا برای حکمرانی بین‌المللی در رسیدگی به چالش‌های جهانی گفت‌وگو ها را ادامه دهند که این امر می‌تواند به عنوان نیروی محرکه بر گسترش روابط چین و فرانسه تاثیرگذار باشد.

سران این ۲ کشور همچنین به نقش حیاتی هوش‌مصنوعی در توسعه، نوآوری و خطرات این فناوری نوین اذعان دارند.

در همین راستا طرفین اظهار داشتند که توسعه فناوری هوش‌مصنوعی و امنیت آن بسیار مهم است اما باید اقدامات موثری برای مقابله با خطرات این فناوری هم اتخاذ شود.

بر همین اساس، شی و مکرون موافقت کردند که انعطاف‌پذیری لازم برای توسعه سریع این فناوری را در نظر بگیرند و در عین حال از داده‌های شخصی و حقوق کاربران که آثارشان توسط هوش مصنوعی استفاده می‌شود، حفاظت شود.

شی جین پینگ عصر یکشنبه برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرد و در نخستین مقصد اروپایی خود وارد پاریس شد. صربستان و مجارستان مقاصد بعدی سفر اروپایی شی اعلام شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha