کربکندی: استقلال و پرسپولیس منتظر لغزش هم هستند/ بی‌تفاوتی بازیکنان به سپاهان ضربه زد

تهران- ایرنا- پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است که استقلال و پرسپولیس در ۴ هفته پایانی منتظر لغزش یکدیگر برای رسیدن به جام قهرمانی هستند.

رسول کربکندی، سرمربی اسبق تیم ذوب‎‌آهن و پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایرنا درباره حساسیت رقابت‌های لیگ برتر در هفته‌های پایانی، گفت: لیگ هم در بالا و هم در پایین جدول به اوج حساسیت رسیده و شرایط فوق‌العاده حساسی بر هفته‌های پایانی حاکم شده است. در بالای جدول استقلال و پرسپولیس راهشان را از بقیه تیم‎‌‎ها جدا کرده‌اند و فاصله یک امتیازی دو تیم هم عملا هرگونه پیش‌بینی را برای معرفی تیم قهرمان محال کرده است.البته سپاهان هم می‌توانست یکی از شانس‌ها باشد که با تساوی این هفته عملا دیگر نمی‌تواند برای قهرمانی تلاش کند.

وی افزود: معتقدم که هر هفته که می‌گذرد شرایط بازی‌ها سخت‌تر می‌شود و پرسپولیس و استقلال بازی آسانی پیش‌رو ندارند و هیچ حریفی را نمی‌توان دست گرفت و بر اساس جایگاه تیم‌ها در جدول نمی‌توان نتیجه یک مسابقه را پیش‌بینی کرد.

سرمربی اسبق تیم فوتبال ذوب‌آهن یادآور شد: استقلال خوزستان و سپاهان در حالی به تساوی رسیدند که تیم خوزستانی قبل از گل سپاهان، چندین موقعیت گلزنی خوب داشت و می‌توانست ۲، ۳ گل به سپاهان بزند. یا صنعت نفت در شرایطی که تیم آخر جدول است توانست در خانه تیم سپاهان و مس رفسنجان را شکست دهد. مس با محرم نویدکیا تا پیش از بازی این هفته شکستی نداشت و نفت توانست اولین باخت را به این تیم تحمیل کند. به همین خاطر معتقدم که هیچ حریفی آسانی وجود ندارد.

کربکندی: استقلال و پرسپولیس منتظر لغزش هم هستند/ بی‌تفاوتی بازیکنان به سپاهان ضربه زد

کربکندی در ادامه به شرایط استقلال و پرسپولیس به عنوان دو مدعی اصلی قهرمانی پرداخت و تصریح کرد: پرسپولیس از نظر تیمی مهره‌های بهتری دارد و روان‎‌تر بازی می‌کند. حتی تغییر سرمربی هم نتوانست روند این تیم را مختل کند و مشاهده می‌کنید که با مربی جدید هم پرسپولیس نمایش خوبی داشته، به طوری که حتی پیشنهاد تمدید قرارداد به این مربی داده شده است. البته پرسپولیس در چند بازی گذشته نوسان داشت و اینکه پیروزی را با شکست عوض کرد، می‌تواند یک نکته منفی باشد.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال، افزود: استقلال نسبت به پرسپولیس با سبک متفاوتی بازی می‌کند و به دنبال ابتدا نباختن و گل نخوردن و سپس پیروزی با حداقل گل است. با این حال هر دو تیم در شرایط خوبی به سر می‌برند و با توجه به مسابقات باقی‌مانده، هم استقلال و هم پرسپولیس منتظر لغزش دیگری هستند و قطعا یک لغزش کوچک می‎‌تواند به قیمت از دست دادن قهرمانی تمام شود.

کربکندی با اشاره به اینکه شرایط در پایین جدول حساس‌تر و سخت‌تر است، افزود: ۴ تیم برای سقوط نکردن رقابت نزدیکی در هفته‌های آخر خواهند داشت و به جز صنعت نفت که در انتهای جدول است، سه تیم بالای آن فاصله امتیازی نزدیکی دارند و با نتایجی که به دست آورده‌اند، رقابت‌هایشان در این ۴ هفته مرگ و زندگی خواهد بود.

وی که در دهه سرمربیگری سپاهان را بر عهده داشت، درباره عدم موفقیت این تیم در فصل جاری، گفت: سپاهان هم از استقلال و هم از پرسپولیس، فاکتورهای بیشتر و بهتری برای قهرمانی داشت. تیمی که یک مربی بزرگ داشت، بازیکنان بزرگ و ستاره را به خدمت گرفته بود، در هر بازی نزدیک به ۴۰،۵۰ هزار هوادار داشت و همچنین بازیکنان این تیم برخلاف سایر تیم‌ها مشکل مالی نداشتند.

کربکندی: استقلال و پرسپولیس منتظر لغزش هم هستند/ بی‌تفاوتی بازیکنان به سپاهان ضربه زد

کربکندی افزود: با توجه به این مسائل، سپاهان همه فاکتورها را برای قهرمانی داشت، این در حالی بود که مدعیان دیگر همه مزیت‌ها را کنار هم در اختیار نداشتند. با این حال سپاهان به جایی رسیده که بازیکنانش بی‌تفاوت شده‌اند، نمی‌دانم این بی‌تفاوتی به قرارداد فصل آینده یا مصدوم نشدن بر می‌گردد و باید دلیل آن واکاوی شود.

پیشکسوت فوتبال ایران یادآور شد: سپاهان فصل گذشته با یک مساوی، قهرمانی را از دست داد و این فصل اما چند هفته مانده به آخر لیگ، شانس قهرمانی را از دست داد و این یک علامت سوال بزرگ است که مسئولان این تیم باید به آن پاسخ بدهند.

وی در ادامه با بیان اینکه صحبت از قهرمانی و مسابقات، با توجه به اتفاقاتی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد، اهمیت کمتری دارد، تاکید کرد: وضعیت استادیوم‌ها نگران‌کننده شده است و با توجه اتفاقاتی که می‌افتد، شاهد اوج بی‌اخلاقی هستیم. با توجه به این اتفاقات و حواشی، جوان و نوجوانی که برای تماشای بازی به ورزشگاه می‌آورند، چه چیزی یاد می‌گیرند؟ باید فکر اساسی برای سالم‌سازی و بهتر شدن جو اخلاقی شود. به خصوص این که با توجه به حساسیت فوق‌العاده بازی‌های هفته‌های آخر اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، شرایط بدتر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha