باران ۱۵ میلیارد ریال به راه‌ها و بناهای فنی مسیرهای تربت حیدریه خسارت وارد کرد

تربت حیدریه - ایرنا - رییس راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تربت حیدریه گفت: بارندگی‌ها و رواناب‌ها در هفته جاری تا کنون ۱۵ میلیارد ریال به راه‌ها و بناهای فنی در مسیرهای این شهرستان خسارت وارد کرده است.

علی اصغر کرباسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این خصوص می‌توان به آسیب وارده در پی بارش باران و جاری شدن رواناب به پل دو دهانه مسیر "قشرباط" اشاره کرد.

وی ادامه داد:برخی مسیرهای روستایی هم دچار آب شستگی و آب بردگی شدند که ۱۶ نفر از نیروهای راهداری با به کارگیری ۱۹ دستگاه ماشین آلات راهداری این مسیرها را پاک‌سازی و ایمن سازی کردند.

رییس راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تربت حیدریه تاکید کرد: این مسیرها به طور کامل بسته نشده است و مسیرهای جایگزین هم وجود دارد و زیرگذرهایی که دچار آبگرفتگی شده بودند با کمک سایر دستگاهها و به کارگیری پمپ‌های آب تخلیه شد.

کرباسی با بیان این که هم اکنون برخی مسیرها توسط عوامل راهداری درحال ایمن سازی است افزود: بهسازی و مرمت کامل محل های تخریب شده پس از فرونشست سیلاب و مساعد شدن شرایط جوی انجام می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی کنونی از روز سه شنبه این هفته آغاز شد و تا پایان هفته، تمام ۳۴ شهرستان استان از جمله مشهد را فرا گرفت.

همچنین هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد، بارش باران در روزهای پنجشنبه و جمعه به اوج خود می رسد به طوریکه وقوع سیلاب و رواناب در مناطق کوهستانی، شمالی و غربی استان دور از انتظار نخواهد بود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha