بهار انتخاباتی در دور دوم انتخابات مشهد و کلات

مشهد- ایرنا- مردم مشهد در بهار امسال و در ۲۱ اردیبهشت‌ماه با حضور پرشور در شعب اخذ رای، مشارکت مردمی را در دور دوم انتخابات در خطه نور و خورشید به تصویر کشیدند.

به گزارش ایرنا، دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی برای تعیین تکلیف آخرین کرسی نمایندگی این استان در مجلس همزمان با سراسر کشور، ساعت هشت صبح امروز در حوزه انتخابیه «مشهد و کلات» آغاز شد.

مردم خراسان رضوی در مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار رای و مشارکت ۴۷ درصدی، ۱۷ نماینده خود را به خانه ملت فرستادند که مردم حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات، تکلیف هجدهمین کرسی نمایندگی استان در بهارستان را روشن خواهند کرد.

واگویه‌های مردم از حضور در دور دوم انتخابات

او بیش از ۷۰ بهار را تجربه کرده است، از پله های مسجد بالا می رود تا به وظیفه ملی و شرعی خود عمل کند، رای خود را دستان لرزان در صندوق انداخت و با چهره خندان شعبه اخذ رای را ترک کرد.

رضا امیری شهروند مسنی است که در اولین ساعات آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد در شعبه اخذ رای حاضر شده بود.

هنگامی که از وی انگیزه حضورش در پای صندوق در ابتدای صبح جویا شدم، گفت: عشق به وطنم و حمایت ابدی از کشورم مرا به پای صندوق رای کشاند.

وی افزود: به فرزندان خود نیز توصیه کرده ام که حتما در انتخاب سرنوشت ساز کشور مشارکت داشته باشند.

دانش آموز رای اولی نیز که با شور و شوق در صف اخذ رای ایستاده بود، دلیل این حضور را مشارکت در سرنوشت سیاسی خود به عنوان اولین تجربه حضور در رخدادهای سیاسی کشور بیان کرد و گفت: غرور خاصی وجودم را فراگرفته که می توانم در انتخاب نماینده خود در مجلس شورای اسلامی نقشی داشته باشم.

شهریار سپاسی افزود: به عنوان فرزند ایران زمین وظیفه خود می دانم با حضور در صحنه های مشارکت سیاسی، حمایت خود را از نظام و کشورم اعلام کنم و از این به بعد در تمام انتخابات حضور فعال خواهم داشت.

بهار انتخاباتی در دور دوم انتخابات مشهد و کلات

آرزو نیازی نیز پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: گمان می کردم در این مرحله انتخابات حضور چشمگیر نباشد اما مردم با شور در پای صندوق های رای حاضر شده اند.

وی که با دختر خردسالش به شعبه اخذ رای آمده بود، افزود: کودک خود را نیز با خود همراه کردم تا بداند همیشه باید در صحنه های سیاسی کشور فعال باشد و مشارکت داشته باشد.

یکی از ساکنان حوزه انتخابیه کلات نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای صبح در مسجد محل رای گیری شاهد حضور اقشار مختلف از زن و مرد، پیر و جوان هستیم.

رضا اسدی افزود: شهروندان کلاتی همیشه در صحنه حضور دارند و در عرصه های مختلف ثابت کرده اند که پای انقلاب و نظام ایستاده اند.

بهار انتخاباتی در دور دوم انتخابات مشهد و کلات

«کاظم معتمدی فر»و «حسنعلی اخلاقی امیری»، ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات بر سر تصاحب هجدهمین کرسی نمایندگی استان در بهارستان رقابت می کنند و طبق اعلام مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، تعداد تعرفه‌های اخذ رای مصرف شده در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تا حوالی ساعت ۱۲:۳۰ امروز از مرز ۵۵ هزار نفر گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha