عضو شورای شهر قزوین: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه بانوان اختصاص یافت

قزوین - ایرنا - نایب رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین گفت: کمیسیون بانوان در شورای ششم از کمیسیون فرهنگی مجزا شده و هم اکنون اعتباری ویژه معادل ۲۰۰ میلیارد ریال برای تحقق برنامه‌های آن اختصاص یافته است.

مهری السادات تقوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تا سال‌ها و دوره های قبلی به صورت مجزا و ویژه وجود نداشت و به عنوان زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی فعالیت می‌کرد، اما برای سال جدید این کمیسیون به صورت اختصاصی تشکیل شد تا بانوان به صورت ویژه تری دیده شوند و فعالیت های فرهنگی و فضاهای عمرانی مخصوصی برای آنها در سطح شهر اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه جایگاه‌های ویژه‌ای برای زنان در سطح شهر در نظر گرفته شده است،‌ تصریح کرد: جایگاه‌های متنوعی در حوزه حمل و نقل عمومی، مسیر دوچرخه سواری و در فضاهای تفریحی مثل بام شهر و جاده سلامت به بانوان اختصاص داده شده تا حضور بیشتری در فضاهای اجتماعی داشته باشند.

تقوی ادامه داد:‌ سه پارک اختصاصی از جمله پارک بانوان در منطقه جنوب شهر با اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شد که دارای امکاناتی از جمله چایخانه، کافی شاپ، ۲ فضای سرپوشیده ورزشی و بازی برای کودکان، فضای مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری و سینمای روباز است.

این مسوول ادامه داد: پارک دیگری در مرکز شهر به نام بوستان نرگس وجود دارد که فضاهای تفریحی آن بازپیرایی شد و تصمیم داریم که کافی شاپ این پارک مخصوص بانوان را نیز فعال کنیم تا از نظر فرهنگی نیز تقویت شود، همچنین پارک ریحانه فضای مخصوص دیگری است که در مینودر واقع شده تا بانوان از آن استقاده کنند.

وی با بیان اینکه الزامی است تا تمامی فضاهای عمومی شهر دارای اتاق مادر و کودک باشند، یادآور شد: اتاق های مادر و کودک در سطح شهر قزوین راه اندازی شد و امسال بودجه ای درنظر گرفتیم که فضای شهری مخصوصی به عنوان پاتوق تعالی بانوان در نظر گرفته شود که برای این منظور سرای بهشتیان انتخاب شد، اما مدتی است که برنامه ریزی و ساخت آن متوقف شده است.

به گفته تقوی، همچنین در سرای سعدالسلطنه فضایی برای مادران و مکانی برای بازی کودکان در نظر داریم تا هم کودکان تفریح کنند و هم خانواده ها با خیال راحت به خرید خود بپردازند که این فضا نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

این مسوول همچنین به ورزش بانوان در سطح شهر قزوین اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی شورا و با هماهنگی سازمان فرهنگی و ورزشی، مربی ها در پارک های مختلف شهر باحضور بانوان به ورزش صبحگاهی می پردازند و همچنین در فرهنگسراهایی که امکانات ورزشی دارند به صورت شیفتی بانوان ورزش های مختلفی انجام می دهند.

نایب رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص اشتغال زنان نیز خاطرنشان کرد: نمایشگاه و همایش های ویژه ای برای زنان کارآفرین و توانمند با حمایت معاونت بانوان مجمع مشورتی نظام مسایل استان قزوین در استان همواره برگزار می شود و غرفه های ویژه بانوان در پارک سوار برای زنان سرپرست خانوار و کارآفرین راه اندازی شده تا اشتغال زنان مورد حمایت و توجه بیشتری قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha