۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85472858
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۱۳ درصدی جوجه ریزی در همدان

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85472858
افزایش ۱۱۳ درصدی جوجه ریزی در همدان

همدان - ایرنا- مدیر کل دامپزشکی همدان با اشاره به تولید مرغ مازاد بر نیاز استان، گفت: طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۱۳ درصدی جوجه ریزی در استان همدان هستیم.

امیرحسین نقی پور روز شنبه در گفت و گو با 'خبرنگار ایرنا، با اشاره به جوجه ریزی بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه ثبت شده در سامانه GIS در ۴۵ روز سپری شده طی سال جاری در همدان،افزود: تمامی واحدهای پرورش طیور صنعتی استان اعم از مزارع پرورش مرغ مادر، تخمگذار، نیمچه گوشتی ، پرورش بوقلمون دارای مسئول فنی_بهداشتی بوده و بر فعالیت بهداشتی این واحد ها توسط مسئولین فنی و کارشناسان ادارات دامپزشکی استان نظارت می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهار امیدواری کرد: در جهت تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم در سال جاری با همراهی دولت و تولید کنندگان علاوه بر جهش تولید با کاهش بیماریها روبه رو شویم.

وی تاکید کرد: خروج کلیه طیور زنده از مرغداری به مقصد کشتارگاه نیز الزاماً باید توسط خودرو های مجاز و پس از اخذ مجوزهای بهداشتی_قرنطینه ای صورت گرفته و مسوولین فنی بهداشتی کشتارگاه های طیور پس از دریافت مجوز از خودرو ها و ثبت تایید تخلیه آن در سامانه قرنطینه ، نسبت به انجام کشتار طیور دریافتی در کشتارگاه اقدام می کنند.

به گزارش ایرنا، بصورت میانگین روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن مرغ در استان مصرف می‌شود در حالی که روزانه به طور متوسط ۲۰۰ تن مرغ تولید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha