۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85473089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فروشنده فلزیاب به دام یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس افتاد

شیراز - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس گفت: با دستگیری  یک متهم در شیراز، هفت‌ دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مسعود رزمجویی روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر تهیه، خریدوفروش دستگاه‌های گنج یاب و فلزیاب از سوی شخصی به هویت معلوم، عوامل این یگان طی یک هفته صحت‌ و سقم موضوع را بررسی کردند و با شناسایی محل دقیق خریدو فروش دستگاه‌های فلزیاب طی اقدامات اطلاعاتی و فنی، در هماهنگی با مرجع قضایی برای ورود به منزل، این متهم دستگیر شد.

وی اضافه کرد: مأموران پس از بازرسی از منزل این متهم، هفت دستگاه فلزیاب به همراه ۹ عدد لوپ (گیرنده) کشف کردند.

فرمانده حفاظت میراث فرهنگی فارس ادامه داد: با تشکیل پرونده تخلف، متهم برای سیر مراحل قانونی به کلانتری ۳۲ گلشن تحویل شد و مراتب از طریق واحد حقوقی این یگان در حال پیگیری است.

رزمجویی یادآور شد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است و فروشندگان مکلفند این دستگاه‌ها را تنها به اشخاصی بفروشند که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور دارند.

وی گفت: این فروشندگان باید نسخه‌ای از برگ فروش خود مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه فلزیاب را به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha