استاد دانشگاه فردوسی:ارتباط دانشگاه های ایران و روسیه منجر به حل مسائل منطقه می شود

مشهد-ایرنا- رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ارتباط بین دانشگاه های ایران و به خصوص این دانشگاه با دانشگاه های کشور روسیه منجر به حل بسیاری از مسائل منطقه ای می‌ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "غلامرضا حسنی درمیان" روز شنبه و در نشست معرفی دانشگاه‌های کشور روسیه با حضور مسوولان و نمایندگان دانشگاه های برتر این کشور که به صورت حضوری و مجازی در تالار دکتر حائری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد افزود: این ارتباطات همچون حلقه وصلی بین ۲ کشور خواهد بود و بر همین اساس می توان موضوع تبادل دانشجو، ایجاد کرسی و تدریس دروس مشترک، برگزاری همایش‌ها و نشست های پژوهشی را پیگیری کرد و به سرانجام رساند.

وی ادامه داد: انتظار داریم با افزایش روابط در حوزه های جغرافیایی اهداف کلان تری که در منطقه حائز اهمیت است در تحقیقات علمی و پژوهشی ۲ کشور مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشکده اکنون میزبان ۳۰۰ دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است و همچنین به دنبال ایجاد مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان روسی در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد هستیم.

دبیر اول سفارت روسیه در تهران نیز گفت:روسیه در زمینه‌های دانشگاهی و پژوهشی روابط بسیار خوبی با کشور ایران تعریف کرده است و تلاش می‌شود تا سطح همکاری های میان دانشگاه‌های ۲ کشور گسترده تر شود.

"لیلیا ولادیمرونا ووتینووا" به معرفی دانشگاه های کشور روسیه پرداخت و افزود: پیشنهاد می‌شود اگر تمایل به ادامه تحصیل در کشور روسیه دارید، ببینید به چه رشته ای علاقه مند هستید و به ندای درونی خودتان گوش فرا دهید.

رییس انتشارات "زالا تاوست" روسیه نیز در این نشست گفت: دانشگاه فردوسی مشهد شرایط بسیار خوبی دارد و همچون یک شهر امکانات فراوانی دارد.

"استانسیلاو گولویف" با اشاره به این که در گذشته هفته زبان روسی فقط در دانشگاه تهران برگزار می‌شد افزود: اجرای این طرح اکنون در بسیاری از دانشگاه های کشور ایران در حال رایزنی و انجام است.

وی اظهار کرد: دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های بزرگ کشور روسیه، می‌توانند به مراجعه به وبسایت ۱۴ دانشگاه بزرگ این کشور، رشته ها و شرایط مورد نیاز را مطالعه و انتخاب کنند.

عضو بنیاد "روسکی میر" کشور روسیه نیز گفت: این بنیاد در سال ۲۰۰۷ میلادی به دستور رییس‌جمهور کشور روسیه ایجاد شد تا امکان ارائه خدمت به تمام افرادی که علاقمند به فراگیری زبان روسی هستند، فراهم شود.

"نیکلای سرگیچف" افزود: طی چند سال گذشته و برای نخستین بار در کشور ایران، اتاق زبان روسی در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد و به دنبال این هستیم تا فعالیت های این اتاق، گسترش بیشتری پیدا کند و به مرکز زبان روسی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha