۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85473503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای در جاده تایباد به خواف ضرورت دارد

تایباد- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: جاده تایباد به خواف یکی از مهمترین نقاط حادثه خیز شرق استان خراسان رضوی به شمار می رود و ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در آن ضرورت دارد.

هادی رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون جمعیت هلال احمر تایباد فقط یک پایگاه امداد و نجات جاده ای در مسیر شهرستان باخرز دارد و هیچ گونه پایگاه امدادی در جاده‌ دیگر شهرستان همجوار خود یعنی تربت جام نیز ندارد.

وی اظهار کرد: شمار زیادی از ناوگان حمل و نقل خودروهای سنگین، جاده اصلی تایباد به سمت خواف و استانهای جنوبی کشور را برای رفت و آمد خود انتخاب می کنند که تاکنون حوادث زیادی را رقم زده اند.

او ادامه داد: دوطرفه بودن این جاده و فعالیت کامیون های حوزه معادن خواف عامل اصلی تصادفات در این نقطه است که حل این معضل به نگاه ویژه مسوولان استانی و کشوری نیاز دارد.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد با اشاره به این که این نهاد،خدمت رسانی به حوزه شهرستان باخرز را نیز برعهده دارد گفت: کمبود یک دستگاه خودرو پیش رو برای ارائه خدمات بهتر به مصدومان حوادث از دیگر مطالبات جمعیت هلال احمر تایباد و باخرز است که به رغم پیگیری های مستمر هنوز به نتیجه نرسیده است.

رمضانی با بیان این که گذرگاه رسمی دوغارون مهمترین معبر ورود و خروج اتباع افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران است افزود: روزانه افزون بر سه هزار و ۵۰۰ مسافر ایرانی و افغانستانی، فعالان بخشهای مختلف اقتصادی و راننده در مرز زمینی دوغارون رفت و آمد می کنند، ساخت پایگاه امداد و نجات در این مرز نیز باید مورد توجه مسوولان متولی باشد.

وی ادامه داد: مرز دوغارون در فاصله کمتر از پنج کیلومتری گمرک مرزی اسلام قلعه افغانستان قرار دارد که ساخت این پایگاه امدادی در امدادرسانی به مصدومان احتمالی افغانستان نیز در مواقع حوادث و بحران ها و خدمات بشردوستانه می تواند نقش آفرینی کند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha