۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85474305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جایگاه خراسان‌شمالی در شاخص تورم به رتبه ۲۲ ارتقا یافت

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85474305
جایگاه خراسان‌شمالی در شاخص تورم به رتبه ۲۲ ارتقا یافت

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران رتبه استان به لحاظ تورم سالانه اکنون به جایگاه ۲۲ در کشور رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در گردهمایی ائمه جماعت خراسان شمالی به میزبانی شهرستان شیروان اظهارکرد: شاخص تورم در ۱۴۰ مورد بررسی می شود و در تمامی موارد جایگاه مناسبی را در سال های اخیر کسب کرده ایم.

وی افزود: خراسان شمالی در تولید گوشت قرمز و مرغ تا حد زیادی خودکفا و از سایر استان ها قیمت ها پایین است ولی در تعدادی از قیمت های سراسری نفوذ مورد نظر بر کاهش قیمت انجام نشده است.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: ۱۳ زنجیره ارزش در استان شناسایی شده است و به دنبال مولد سازی این زنجیره ها هستیم تا جلوی خام فروشی گرفته شود.

وی گفت: ۷۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری که توسط افراد و شرکت ها در زنجیره ارزش فولاد، پتروشیمی، آلومینیا و غیره انجام و در صورت جهش و تکمیل آن ۲۴۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

حسین نژاد بیان کرد: در نشست استانداران با وزرا ۲ تقاضا و پیشنهاد برای استان شد و تقاضای خط اعتباری ویژه برای استان شد و بر اساس قول مساعد در سالجاری بخشی از تسهیلات موجودی آن پرداخت می شود.

وی یادآور شد: در شورای برنامه ریزی استان مصوب شد تمام دستگاه های اجرایی نقشه راه جهش تولید را تهیه کنند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: هدف گذاری دیگر ما توسعه طرح نهضت مسکن ملی است و در حال حاضر ۲۴ هزار واحد استان در دست ساخت است.

وی عنوان کرد: طرح آب سرانی چهار هزار میلیارد ریال در پیوست یک قانون بودجه مصوب شده و به زودی طرح آغاز و این طرح سه ساله با حفر چاه ددر سال جاری کلید می خورد.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha