۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85474427
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فروش حدود ۳۰ هزار میلیارد ریالی مجتمع فولاد اسفراین

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۵
کد خبر: 85474427
فروش حدود ۳۰ هزار میلیارد ریالی مجتمع فولاد اسفراین

بجنورد-ایرنا- عضو هیات مدیره شرکت مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: این مجتمع در سال مالی ۱۴۰۲ حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال فروش داشت که از این میزان حدود ۳۰ درصد مربوط به فروش صادراتی است. 

شایان مهماندوست روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مقاصد صادراتی شرکت فولاد اسفراین را عمدتا کشورهای روسیه و ترکیه تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع صنعتی اسفراین بزرگترین واحد تولیدکننده مقاطع و قطعات فولاد آلیاژی در کشور است اظهار کرد: ظرفیت اسمی تولید در این مجتمع سالانه به ۹۹ هزار تن محصولات آهنگری و ۱۲۰ هزار تن شمش ریخته‌گری رسیده است.

پذیرش مجتمع صنعتی اسفراین در بورس تهران

مهماندوست از بورسی شدن این شرکت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این شرکت موفق شد در انتهای سال ۱۴۰۲ به صورت مشروط در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران پذیرش شود، پذیرش در بازار سرمایه اقدام بسیار مهمی است که به عنوان نقطه عطف در تاریخچه شرکت محسوب می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت پذیرش این شرکت در بورس گفت: تبدیل بدهی ارزی به ریالی و اصلاح ساختار مالی یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که فولاد اسفراین با توجه به برنامه ورود به بازار سرمایه در دستور کار خود قرار داده است.

عضو هیات مدیره شرکت مجتمع صنعتی فولاد اسفراین با تاکید بر مزایای قابل توجهی که پذیرش در بورس تهران برای این شرکت به ارمغان آورده است اظهار کرد: تسهیل تامین مالی از طریق انتشار اوراق صکوک و سایر ابزارهای نوین مالی، افزایش قدرت چانه‌زنی، ارتقای جایگاه برند شرکت، افزایش نقدشوندگی سهام، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی، افزایش شفافیت مالی و عملیاتی، افزایش سهولت در انتقال پذیری مالکیت، ارزیابی بهتر عملکرد شرکت، استقرار نظام راهبری شرکتی برای حمایت از حقوق ذینفعان، ایجاد انگیزه در کارکنان از طریق طرح‌های واگذاری سهام ترجیحی، دستیابی به انضباط مالی از طریق رعایت مقررات بازار سرمایه، خروج از شمولیت ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، امکان توثیق سهام شرکت برای تامین مالی سهامداران از مزایای مهم بورسی شدن برای مجتمع صنعتی فولاد اسفراین است.

به گزارش ایرنا، مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha