۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85474502
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شرایط ۵۵ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن «سلامی» خواف تایید شد

خواف-ا یرنا- بخشدار سلامی از توابع شهرستان خواف گفت: شرایط ۵۵ درصد از متقاضیان نهضت ملی مسکن «سلامی» این شهرستان به میزان یک هزار و ۱۰۰ نفر تایید و تعیین تکلیف شد.

سید کاظم نظام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲ هزار نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی بخش سلامی شهرستان خواف هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۷۰۰ نفر در مناطق روستایی و ۴۰۰ نفر مربوط به مناطق شهری شامل شهرهای «سلامی و سده» هستند.

بخشدار سلامی ادامه داد: ۱۷۶ قطعه زمین در شهرهای سلامی و سده و ۱۵۰ قطعه زمین در ۱۰ روستا از توابع بخش سلامی در ۲ سال گذشته به متقاضیان دارای شرایط واگذار شده است.

وی در خصوص کوتاهی برخی از متقاضیان نهضت ملی مسکن برای شروع فعالیت عمرانی ساخت و ساز واحدهای مسکونی در زمین‌های تحویل شده، گفت: از آنجا که متقاضیان متعهد هستند در فرصت های تعیین شده مراحل مختلف احداث بنا را انجام دهند، به منظور جلوگیری از خرید و فروش آن، شورای مسکن شهرستان یک ماه به مالکان فرصت داده است تا به تعهد خود عمل کنند.

به گفته وی، در غیر اینصورت اینگونه زمین ها از افراد بازپس گیری و بین متقاضیان جدید واگذار می شود.

بازنگری طرح هادی ۹ روستا

نظام با اشاره به ۸۰۰ مورد تقاضا برای نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی بخش سلامی خواف هم گفت: با وجود گذشت مدت زیادی از بازنگری طرح هادی در برخی روستاهای بخش سلامی به دلیل نبود زمین دولتی، تعدادی از روستاهای این بخش با وجود تقاضای زیاد برای نهضت ملی مسکن مشمول این طرح قرار نگرفتند.

به گفته وی، این در حالی است که به سبب نرخ رشد جمعیت بالای شهرستان خواف و بخش سلامی یکی از نیازهای اساسی مردم، تامین زمین برای احداث مسکن است.

بخشدار سلامی خواف در ادامه گفت: از مجموع ۲۴ روستای این بخش بازنگری طرح هادی پارسال از محل مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهوری در ۹ روستا انجام شده است.

وی ادامه داد: ۱۱۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی با استفاده از قیر رایگان در سلامی انجام شده و طرح هادی هفت روستا نیز امسال در حال اجرا است.

سلامی یکی از بخشهای شهرستان خواف است که بر اساس سرشماری عمومی سال ۱۳۹۵ دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است و در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال مرکز شهرستان خواف قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۷۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha