رئیس‌جمهور فرمان تشکیل سازمان نوآوری دفاعی را صادر کرد

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور قانون تشکیل «سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی» را با هدف تداوم و تثبیت راه شهید فخری‌زاده در توسعه و تقویت بنیه دفاعی کشور، به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، قانون تشکیل «سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی» موسوم به «سپند»، در جلسه علنی روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی تصویب و روز دوازدهم اردیبهشت ماه جاری نیز به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

«محمد باقر قالیباف» روز هجدهم اردیبهشت ماه، این قانون را به‌منظور ابلاغ برای آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» فرستاد و رئیس‌جمهور نیز آن را امروز (یکشنبه) به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابلاغ کرد.

در ماده یک قانون آمده است: به‌منظور تداوم و تثبیت راه دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» و دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و با تأکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آنها و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری از غافلگیری فناورانه کشور با تأکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده‌شکن، پُرمخاطره و برترساز در حوزه‌های تهدیدات نوین و نوپدید و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.

بر اساس ماده (۲) «سپند» دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل با ماهیت مؤسسه دولتی در چارچوب مقررات نیروهای مسلح و بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی کشور است که طبق ماده (۷) در چارچوب اساسنامه ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا اداره می‌شود.

مصادیق فناوری‌ها و طرح‌های منتخبی که در حیطه مأموریتی سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی تعریف می‌شوند، توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین و از طریق وزارت دفاع به این سازمان که سال ۸۲ تأسیس و اکنون به نهادی مستقل تبدیل شده، ابلاغ می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha