۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85474947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جدایی‌طلبان کاتالونیا در اسپانیا اکثریت پارلمانی را از دست دادند

تهران- ایرنا- احزاب جدایی‌طلب ایالت کاتالونیای اسپانیا در انتخابات محلی روز یکشنبه اکثریت پارلمانی خود را از دست دادند و سوسیالیست‌ها توانستند کرسی‌های بیشتری کسب کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج شمارش بیش از ۹۰ درصد آرا نشان می‌دهد که احزاب جدایی‌طلب شامل حزب تندرو JxCat، حزب میانه‌رو ERC و حزب چپگرای CUP که بیشتر اکثریت پارلمان منطقه کاتالونیا را داشتند، در انتخابات یکشنبه مجموعا فقط ۶۰ کرسی کسب کردند.

بر اساس این گزارش، حزب JxCat ۳۶ کرسی، حزب ERC ۲۰ کرسی و حزب CUP تنها چهار کرسی را از آن خود کردند.

پارلمان کاتالونیا ۱۳۵ کرسی دارد و احزاب برای کسب اکثریت پارلمانی باید دستکم ۶۸ کرسی را تصاحب کنند.

این در حالی است که سوسیالیست‌های کاتالان به رهبری «سالوادور ایلا» بهتر از انتظارات ظاهر شده و ۴۱ کرسی را به دست آوردند و حزب پیروز لقب گرفتند.

سوسیالیست‌ها در انتخابات محلی ۲۰۲۱ نیز بیشترین کرسی را کسب کردند اما نتوانستند به ائتلاف با سایر احزاب دست یابند. از همین رو، احزاب جدایی‌طلب با تشکیل ائتلافی متشکل از ۷۴ کرسی، اکثریت پارلمانی را تشکیل دادند.

بیش از ۵.۷ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی کاتالونیا بودند اما هزاران نفر به دلیل اختلال در خطوط برق و راه‌آهن نتوانستند در انتخابات شرکت کنند.

مقام‌های اسپانیا اعلام کردند که به دلیل دزدیده شدن کابل‌های مس در یک مرکز قطار در نزدیکی بارسلونا مجبور شدند که خدمات حمل و نقل قطارها را تعطیل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha