۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۸
کد خبر: 85474995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۶۴ کودک در کاشان غربالگری اضطراب شدند

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۸
کد خبر: 85474995
۷۶۴ کودک در کاشان غربالگری اضطراب شدند

کاشان _ ایرنا _ معاون مدیرکل و رییس اداره بهزیستی کاشان  گفت:با اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال در شهرستان ، سال گذشته ۷۶۴ کودک در این طرح شرکت کردند که ۲۶۷ نفر از آنان مشکوک به اضطراب بودند که به مراکز مشاوره غیر دولتی ارجاع شدند.

ام البنین متقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده لذا مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.

وی گفت: این اختلال در صورت بی توجهی، تشخیص ندادن به موقع و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.

معاون مدیرکل و رییس اداره بهزیستی کاشان بیان کرد: از همین رو سازمان بهزیستی طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال درخصوص پیشگیری از اضطراب کودکان را از سال‌های قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها اجرا کرده اما اکنون با راه‌اندازی سامانه‌ خاص، این طرح به صورت مجازی اجرایی می‌شود.

وی افزود: والدین دارای کودک پنج تا ۶ سال می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی Moshavereh.behzisti.ir آزمایش اضطراب را انجام دهند.

متقی همچنین با اشاره به ارائه خدمات مشاوره روانشناختی حضوری به عموم مردم شهرستان گفت: سال گذشته پنج هزارو ۱۵۶ نفر به مراکز غیر دولتی مراجعه کردند که بر همین اساس ۱۱ هزارو ۵۶۹ تماس تلفنی به منظور طرح مشکلات و چالش و دریافت نوبت از مرکز با مراکز مشاوره غیر دولتی داشته‌اند.

معاون مدیر کل و رییس اداره بهزیستی کاشان بیان کرد: ۲۵ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری غیر دولتی در شهرستان فعال است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha