۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85475054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳۰ هزار هکتار از اراضی بوشهر نیازمند جنگل‌کاری است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبر: 85475054
۳۳۰ هزار هکتار از اراضی بوشهر نیازمند جنگل‌کاری است

بوشهر- ایرنا- رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: ۳۳۰ هزار هکتار اراضی بیابانی در این استان وجود دارد که برای حفظ و احیا عرصه‌های منابع طبیعی، تثبیت شن و جلوگیری از فرسایش خاک باید جنگل کاری شود.

" سید حسن موسوی" روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۳۵ هزار هکتار عرصه بیابانی در استان بوشهر جنگل کاری شده که با توجه به شرایط اقلیمی، از گونه‌های گیاهی سازگار استفاده می‌شود.

وی افزود: در روستای چاه خانی از توابع شهرستان دشتستان،۱۶۵ هکتار کانون‌ فرسایش بادی وجود دارد که جنگل کاری آن آغاز شده است.

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یادآور شد: ۱۶ هزار اصله درخت از گونه‌های کهور ایرانی و پاکستانی، گز، کنار و استبرق در روستای چاه خانی در حال کاشت است.

موسوی ادامه داد: کاشت نهال‌ها از اول اردیبهشت آغاز شده و تا پایان ماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: امسال با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال ۴۰۰ هکتار طرح نهال کاری در استان بوشهر اجرا خواهد شد.

موسوی گفت: در راستای اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، ۱۶ میلیون نهال تعهد استان بوشهر است که در مدت چهار سال کاشته می‌شود.

وی افزود: کاشت این تعداد نهال در هر سال به میزان چهار میلیون نهال در عرصه‌های مختلف نظیر مدارس، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و فضاهای متعلق به مردم در استان کشت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha