۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85476501
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی تولید خاکشیر از مزارع بیارجمند شاهرود ۲۰ تن است

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: برداشت ۲۰ تن خاکشیر از ۴۰ هکتار زمین‌های کشاورزی خارتوران بیارجمند پیش‌بینی می‌شود.

حمید آقابیکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان شاهرود در مناطق خارتوران بیارجمند زیر کشت خاکشیر است.

وی میانگین برداشت این محصول را ۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار برشمرد و گفت: کشت خاکشیر از اوایل آبان ‌ماه آغاز می شود و در اواسط اردیبهشت به مرحله برداشت می‌رسد.

وی به کم‌ آب‌بر بودن این گیاه دارویی اشاره کرد و افزود: تناوب مناسب خاکشیر با محصولات کشاورزی، موجب شده طی چند سال گذشته کشاورزان مبادرت به کشت و تولید این گیاه دارویی کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه گیاهان دارویی به‌ علت استفاده نشدن و یا استفاده محدود از کودهای شیمیایی و سموم مختلف، محصولات سالمی محسوب می‌شوند، ادامه داد: گیاه دارویی خاکشیر دارای خواص التیام دهندگی زخم و جراحات، تب‌بُری، رفع التهاب‌های کلیه، سرخک و مخملک، رفع گرفتگی صدا و کهیر است و همچنین باعث رفع تشنگی و بهبود گرمازدگی و کاهش دمای بدن می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود اظهار کرد: خاکشیر، فلفل ادویه‌ای، کنجد، زیره سبز، گل محمدی و نعنای فلفلی، بیشترین گیاهان دارویی است که در منطقه بیارجمند کشت و تولید می‌شود.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی است که از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغ می‌باشد.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha