۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۱
کد خبر: 85477047
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گروه جدیدی از آوارگان سوری از لبنان به کشور خود بازگشتند

دمشق- ایرنا- بخش دیگری از آوارگان سوری ساکن ارودگاه های لبنان امروز (سه شنبه) از طریق دو گذرگاه مرزی «جوسیه» و «الزمرانی» به کشور خود بازگشتند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) امروز اعلام کرد: گروه دیگری از آوارگان سوری در لبنان از طریق گذرگاه‌ جوسیه در حومه حمص وارد کشور خود شدند.

بر اساس این گزارش، مسئولان ذیربط تسهیلات لازم را برای بازگشت این آوارگان به منازل خود فراهم کردند.

همچنین صدها آواره سوری در لبنان امروز به گذرگاه الزمرانی در حومه دمشق رسیده‌اند تا به منازل خود نقل مکان داده شوند.

در ادامه این گزارش تأکید شده است مسئولان در حومه دمشق و حمص در گذرگاه‌های مرزی الزمرانی و جوسیه تمامی تدابیر و مقدمات را برای استقبال از آوارگان تدارک دیده‌اند.

قرار است که بعد از وقفه سه ساله، امروز ۳۰۰ خانواده از آوارگان سوری از اردوگاه‌های عرسال به روستاهای خود در سوریه برگردند.

منابع سوری گفتند که بازگشت اولین گروه از آوارگان به کشور خود بعد از این وقفه نشان دهنده جدیت در پیگیری پرونده آوارگان و مقدمه‌ای برای بازگشت سایر آوارگان سوری به کشورشان است.

به گزارش ایرنا، بحران آوارگان سوری که طبق آمار غیر رسمی تعداد آنها به بیش از ۲ میلیون نفر می‌رسد، در سایه تلاش‌های آمریکا و غرب برای جلوگیری از بازگشت این آوارگان و ترساندن آنها، همچنان ادامه دارد و با توجه به بحران اقتصادی که امروزه لبنان گرفتار آن است، این پدیده به یکی از معضلات اصلی بیروت تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha