۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۱۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85477406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا تولید بمب‌های سنگرشکن را افزایش می‌دهد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۱۷
کد خبر: 85477406
آمریکا تولید بمب‌های سنگرشکن را افزایش می‌دهد

تهران- ایرنا- بلومبرگ سه‌شنبه شب گزارش داد، آمریکا تولید بمب‌های سنگرشکن را که به منظور حمله به تاسیسات زیرزمینی هسته‌ای طراحی شده‌اند، افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، بمب‌های ۳۰ هزار پوندی (۱۴ هزار کیلوگرم) موسوم به «نفوذگر مهمات انبوه» که با نام سنگرشکن نیز شناخته می‌شوند، فقط از بمب‌افکن رادارگریز بی-۲ قابل شلیک هستند و بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای آمریکا به شمار می‌آیند.

این سنگرشکن‌ها از بمب‌های ۲ هزار پوندی (۹۰۰ کیلوگرم) غیرهدایت‌شونده دولت بایدن هفته گذشته ارسال آنها به اسرائیل را به تعویق انداخت، بسیار بزرگ‌تر هستند.

نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، «کارخانه مهمات سازی ارتش مک‌آلستر» که در جنوب شرق ایالت اوکلاهما در حال احداث است، تولید بمب‌های سنگرشکن را به ظرز قابل توجهی افزایش می‌دهد.

مقام‌های این کارخانه ماه مارس به بلومبرگ گفتند که در حال حاضر ماهانه ظرفیت ۲ بمب سنگرشکن وجود دارد که گسترش این کارخانه باعث می‌شود بتوان هر ماه ۶ و احتمالا هشت بمب تولید کرد.

فرانک مک‌کنزی رئیس سابق فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گفت که سنگرشکن‌های «نفوذگر مهمات انبوه» برای سنتکام و فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا و منطقه هندوپاسیفیک «سلاح بسیار مهمی» هستند.

وی در ایمیلی به بلومبرگ نوشت: این بمب تضمین می‌کند که ما می‌توانیم تاسیسات بشدت محافظت‌شده زیرزمینی را در هر جایی که باشند، هدف قرار دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha