۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85477487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار میلیارد ریال برای آسفالت راه‌های روستایی شیروان ابلاغ شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیروان گفت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار در سالجاری برای عملیات آسفالت راه های روستایی این شهرستان خراسان شمالی ابلاغ شد.

حمید جوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این میزان اعتبار برای آسفالت و روکش آسفالت راه بیش از ۱۵ روستای شیروان که در هشت محور روستایی در دست اجرا است، هزینه خواهد شد.

وی افزود: برای آسفالت هر کیلومتر از راه های روستایی، ۵۰ میلیارد ریال و روکش آسفالت نیز ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد که اکنون آسفالت ۵۰ کیلومتر از راه های روستایی سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه این شهرستان در دست اجرا است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیروان گفت: ۷.۵ کیلومتر از آسفالت راه های روستایی مربوط به پیره، زیدر و خیرآباد از توابع بخش قوشخانه است که عملیات آن از سال گذشته آغاز شده و روکش طرح ها نیز به اتمام رسیده است.

جوان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان آسفالت و ۲۰ کیلومتر نیز روکش آسفالت شد که ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و سفر رییس جمهور برای آن هزینه شد.

وی افزود: اجرای این طرح ها از سال ۱۴۰۱ آغاز شده که ۱۰۰ روستای بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه در ۱۷ محور اصلی روستایی از آسفالت بهره مند شدند.

به گفته وی؛ میزان بهره مندی روستاهای شیروان از راه مناسب به لحاظ طول راه های آسفالت شده، ۴۴ درصد است که این عدد در استان ۴۷.۷ درصد است.

به گزاش ایرنا، اینک بیش از ۵۰۰ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان آسفالت است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha