۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85477525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدها معترض جنگ غزه مقابل محل کنفرانس شرکت گوگل زنجیره انسانی تشکیل دادند

تهران-ایرنا- صدها معترض حامی فلسطین و مخالف جنگ غزه با تشکیل زنجیره انسانی در مقابل ورودی محل کنفرانس سالانه توسعه دهندگان شرکت گوگل تحصن کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، گاردین نوشت: معترضان حامی فلسطین که روز سه شنبه در مقابل ورودی محل این کنفرانس تحصن کرده بودند خواستار قطع روابط این شرکت فناوری با طرح های نظامی (رژیم) اسرائیل شدند.

تجمع این افراد باعث شد هزاران نفر از شرکت کنندگانی که قصد ورود به محل کنفرانس آی/او (I/O) را داشتند، به ورودی دیگری هدایت شوند.

به نوشته گاردین، گروه ائتلاف «نه به استفاده از فناوری برای نسل کشی» و گروه های دیگری در منطقه «بِی» (Bay Area) در شمال کالیفرنیا پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «گوگل، تشدید آتش نسل کشی را متوقف کن».

آنها شعار می دادند «تا زمانی که پروژه نیمبوس (Nimbus) متوقف نشده دست از اعتراض بر نمی داریم».

این پروژه به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار مورد حمایت شرکت های آمازون و گوگل است و هوش مصنوعی و خدمات رایانه ای را در اختیار تل آویو قرار می دهد.

صدها معترض جنگ غزه مقابل محل کنفرانس شرکت گوگل زنجیره انسانی تشکیل دادند

تعدادی از شرکت کنندگان در این کنفرانس کارکنان کنونی و سابق این شرکت بودند. آریل کورن یکی از کارکنان سابق گوگل که در سال ۲۰۲۲ به دلیل مخالفت با پروژه نیمبوس اخراج شد، گفت: پروژه هایی مانند نیمبوس برای اولین بار در تاریخ، استفاده از هوش مصنوعی را در نسل کشی امکان پذیر می کند.

وی ادامه داد: معترضان مخالف این فناوری هستند که در غزه آزمایش می شود و ممکن است در آینده در جاهای دیگری نیز از آن استفاده شود.

کورن افزود: شرکت گوگل زیرساخت های لازم برای ارتش (رژیم) اسرائیل را جهت ارتکاب جنایت علیه بشریت فراهم کرده است اما این ابزارها که اکنون در فلسطین آزمایش و آموزش داده می شوند در آینده توسط ارتش های مختلفی در سراسر جهان استفاده خواهند شد و ممکن است خشونت های مشابهی را ایجاد کنند.

گاردین افزود: ده ها معترض دیگر نیز در خیابان منتهی به محل برگزاری این کنفرانس تجمع کردند و شعار می دادند «گوگل نمی توانی نسل کشی خود را مخفی کنی».

بر اساس این گزارش، آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که از کارکنان گوگل می خواستند مخالفت خود را با قراردادهای این شرکت ابراز کنند.

شرکت گوگل ماه گذشته بیش از ۵۰ کارگر خود را به بهانه شرکت در اعتراضات حمایتی از فلسطین اخراج کرد. معترضان در ساختمان های گوگل در شهر نیویورک و سانی ویل کالیفرنیا تحصن کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha